Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pinnacle exportera till fil


stjo57

Rekommendera Poster

Jag har redigerat en film i Pinnacle men när jag sedan ska exportera till en fil så blir det URUSEL kvalitet. jag har exporterat till Avi och Mpeg4 och båda blir lika dåliga. Jag väljer bästa kvalitet.
Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som på filmen och valde HD 1080p i stället för Full storlek (Bästa kvalitet) som jag valde förra gången och visst blev det aningen bättre men ändå klart sämre än originalfilmen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Maste fraga: blir detta endast under förhandsvisningen?

 

Pinnacle Studios förhandsvisning (preview) är ökänd för att vara utomordentligt kass när det gäller uppspelningskvalitet. Den kräver också en hel del specialinställningar som inte riktigt är nödvändiga.

 

I safall inget att bekymra sig om, enär slutresultatet kommer att bli optimalt.

Blr resultatet densamma om du spelar upp fimen i tex. gratis VLC-media player?

Mvh

 

Ps. Jag sitter pa en tysk dator just nu och därför saknar jag vissa tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte förhandsvisningen utan resultatet när filen är sparad.
Ja jag använder VLC.
Alltså det är inte jättedålig kvalitet nu när jag bytte inställning i Pinnacle men det blri ändå lite sämre än originalfilen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Och du har inte aktiverat  tex. brusreduceringsfilter?

Manualen sidan 215/387 http://img.pinnaclesys.com/manuals/studio/v17/sv/studio17.pdf

 

Samt inställningarna i lägespanelen: manualen sid. 261-264 /387 när det gäller import och videoinställningar.

 

Samt DivX Plus HD

Detta filformat, som är baserat på komprimeringstekniken H2624, är populärt att använda för HD

Manualen sid. 300/387

 

Prova att skapa din film till en skivavbild istället: manualen sid. 293/387

Skivavbilden eller ISO-filen öppnar du sedan genom att montera denna som en virtuell enhet.

Windows 8.1/10 stöder detta direkt genom att högerklicka pa iso-filen och välj montera, annars finns gratisprogrammet fran Microsoft för äldre Windows versioner: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=38780

Du kommer sedan at filerna som vanligt via utforskaren eller om du därefter väljer att bränna ut iso-filen pa DVD skiva, alt. kopierar du tillbaks dessa till disken fran den virtuella driven. Men kontrollera först.

 

Mvh

[Edit] Du talade inte om vilken version, hänvisningarna ovan gäller för ver. 17 men är i stort sett likvärdiga(?) för dom flesta versionerna efter ver. 12. Jag har inte detaljgranskat detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...