Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PPro 5.5 Title Presets saknas


Brandklipparen

Rekommendera Poster

Brandklipparen

Hej!

 

Vid start av ett nytt projekt i Premiere Pro 5.5 saknas plötsligt innehåll i Title Presets. Varken de egna tidigare skapade eller programmets default kommer upp. Någon som vet var den fil som lagrar dessa uppgifter ligger? Eller måste jag ominstallera och missa mina personliga inställningar? Använder W10.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Nej du behöver inte ominstallera programmet, men även om detta skulle ske bör alla inställningar finnas kvar.

 

Men har du av nagon anledning ominstallerat tidigare, i safall maste du aktivera Adobe Premierer igen via Hälp menyn.

Åtminstone verifiera att Premiere är aktiverad online - det är essentiellt för att detta skall fungera.

Enligt Adobe har detta sannolikt att göra med licensen, hur konstigt det än kan lata.

Är inte licensen aktiverad kommer heller aldrig dess presets att fungera.

 

Kontrollera sedan att alla uppdateringar är gjorda.

Se även detta (gäller förvisso CS6): http://schiho.com/2012/09/25/adobe-premiere-cs6-sequence-cannot-open/

 

Ps. Ber om ursäkt för att vissa tecken saknas, jag sitter pa en tysk dator just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Har lyckats lösa frågeställningen och tror att det hade att göra med en ominstallation med formatering av W10.

 

Så här funkar det tydligen: de Presets som medskickas i programmet, default, ligger i detta bibliotek

 

C:\Program Files\Adobe\Adobe Premiere Pro CS5.5\Presets\Templates.

 

Däremot de Templates, som man skapar själv,hamnar i användarens personliga bibliotek, vilket ju förklarar varför de försvann vid formateringen

 

C:\Users\brand\Documents\Adobe\Premiere Pro\5.5\Templates.

 

Börjar bli van med att få börja om från början med olika saker eftersom jag inte till fullo vet vad jag håller på med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...