Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är min HDD sönder?


Joman

Rekommendera Poster

Hej! Köpte en HDD i julas och satte in den i mitt chassi. Den låter ibland väldigt högt och undrar om det är något problem med den.

 

Här är en ljudfil hur den låter. (Spelar in utanför datorn) Man hör svagt i bakrunden.

 

HÖJ VOLYMEN TILL MAX!

 

 

(Nu har jag uppdaterat ljudfilen så att den är inspelad inuti chassit, i början hör man min mus)

Inspelning (5).wav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Hör knäppningarna också till HDD eller är det prassel och annat från skrivbordet? Men det verkar inte normalt ljud överlag.

 

Kan du ta av sidoplåten på chassit och spela in ljudet närmare själva hårddisken utan att komma för nära fläktljudet?

Förresten hur många diskar har du i datorn, så inte någon annan disk kommer in i ljudmixen?

 

Men låter den styggt så ta omgående backup och reklamera disken på butiken du köpte den, för om så är fallet så kan den rasa närsomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hör knäppningarna också till HDD eller är det prassel och annat från skrivbordet? Men det verkar inte normalt ljud överlag.

 

Kan du ta av sidoplåten på chassit och spela in ljudet närmare själva hårddisken utan att komma för nära fläktljudet?

Förresten hur många diskar har du i datorn, så inte någon annan disk kommer in i ljudmixen?

 

Men låter den styggt så ta omgående backup och reklamera disken på butiken du köpte den, för om så är fallet så kan den rasa närsomhelst.

Nu i efterhand insåg jag hur dålig inspelingen var, mikrofonen står utanför chassit och jag sitter och trycker på tangentbordet :blush: . Lite senare idag ska jag öppna chassit och spela in HDD'n. PS: Jag har en SSD och en HDD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knäppningarna tycker jag låter som tangent-tryckningar och sedan musklick.(stämmer det?)

Hör i princip inget från disken.

 

https://eforum.idg.se/topic/351662-ljudet-av-en-tappad-hårddisk

Nu i efterhand insåg jag hur dålig inspelingen var, mikrofonen står utanför chassit och jag sitter och trycker på tangentbordet :blush: . Lite senare idag ska jag öppna chassit och spela in HDD'n. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hör knäppningarna också till HDD eller är det prassel och annat från skrivbordet? Men det verkar inte normalt ljud överlag.

 

Kan du ta av sidoplåten på chassit och spela in ljudet närmare själva hårddisken utan att komma för nära fläktljudet?

Förresten hur många diskar har du i datorn, så inte någon annan disk kommer in i ljudmixen?

 

Men låter den styggt så ta omgående backup och reklamera disken på butiken du köpte den, för om så är fallet så kan den rasa närsomhelst.

Nu har jag uppdaterat ljudfilen. Lyssna gärna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joman - använd gärna knappen Multi-Citat om du vill citera flera inlägg.

Det går också bra att svara allmänt utan citat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...