Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox och Crome


notl

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har problem!

Firefox kan inte ansluta till internet! När jag startar webbläsaren så står det ansluter sen händer det inget, sen är det en ring som bara snurrar, samma sak gäller musen.

Det samma gäller också Crome, startar jag den så händer där ingenting där heller.

Nu det märkliga om jag startar Internet Explorer eller Edge så fungerar allt som det skall,

så det är inget fel på uppkopplingen till internet.

Finns det någon som kan lösa detta mysterium till mig, så är jag mycket tacksam.

 

Med vänlig hälsning.

Tommy Larsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du alltid haft detta problem med Firefox och Chrome eller har det uppstått rätt nyligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia.

Ca. en vecka båda har fungerat utmärkt tidigare, det verkar som att något hindra dom från att ansluta till internet. Jag skall försöka titta i Norton om det kan vara något där typ programkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt i andra Eforum-trådar att Norton fått för sig något tokigt (även om det var länge sen sist) och då har det varit enklast att lösa det genom att avinstallera Norton, starta om datorn och köra Norton Removal Tool innan man installerat Norton igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt i andra Eforum-trådar att Norton fått för sig något tokigt (även om det var länge sen sist) och då har det varit enklast att lösa det genom att avinstallera Norton, starta om datorn och köra Norton Removal Tool innan man installerat Norton igen.

Jag gjorde som du sa, jag avinstallerade även Malware Bytes.

Nu fungerar båda webbläsarna, så nu är frågan vilken av dom som spökade. Jag får installera Norton först och se hur det fungera och efter några dagar installera Malware Bytes

Du skall ha ett jättestort tack för hjälpen.

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så lite så :)

Förhoppningsvis kommer det att fungera väl med båda programmen för det är ju inte normalt att de helt blockerar webbläsarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia.

Jag har i dag provat att installera om Malware Bytes.

Det är en säkerhetsinställning i programmet som spärrar webbläsaren.

Jag bifogar en skärmdump på säkerhetsinställningarna.

Vad den har för funktion som jag har bockat av blir jag inte riktigt klok på, men det är den som har orsakat mina problem, jag har testat med att bocka av och på.

 

Mvh.

Tommy

 

 

post-47384-0-89730100-1492094861_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad knepigt!

Du skulle kunna se om det finns rapporterat i Malwarebytes forum så kanske det finns någon förklaring eller något annat sätt att lösa det som inte sänker säkerheten något.

 

Ofta kan man behöva göra inställningar både i antivirusprogrammet och i Malwarebytes för att de ska fungera väl ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är min engelska mycket begränsad, så jag tror inte jag har så stor nytta av det. Men jag skall kolla i alla fall.

 

Ha en skön Påsk

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen känt problem: https://forums.malwarebytes.com/topic/199125-3061469-blocking-chrome-firefox-adobe-reader-unless-ant-exploit-turned-off/

Anti-Exploit är det engelska begreppet för det du har stängt av.

 

Verkar hänga ihop med att Norton är installerad och en annan möjlighet är att ställa in att Malwarebytes inte ska skydda webbläsarna i stället för att inaktivera Anti-Exploit för alla program, kanske görs på Program- eller Undantags-fliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...