Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
PCsnubben

LÖST Thunderbird - Byta lösenord på mailkonto

Rekommendera Poster

PCsnubben

Jag kan inte hitta någonstans att ändra lösenordet, går det inte ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Monshi

Det går men ändringen är bara i Thunderbird och inte så att den slår igenom i din eposttjänst.

Om vi säger att du gmail, då måste du logga in på webben, på gmail, ditt google konto och där uppdatera ditt lösenord.

Nästa gång Thunderbird försöker ansluta kommer den att misslyckas och fråga efter ditt lösenord.

Det är enklaste sättet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
PCsnubben

JA, helt riktigt

Det gick bra om jag startade om Thunderbird, då kom en ruta om att lösenordet var fel och jag kunde mata in rätt lösen. Men i inställningarna i Thunderbird hittade jag inget ställe att byta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
BackEnd
På 2017-04-09 på 12:31, skrev Monshi:

Se bild

post-8996-0-78917500-1491733902_thumb.png

Det var förbaske mig bästa informationen på länge.. Tackar o Bugar för att du delar med dig av kunskapen, har svurit länge på detta.

Har 12 olika adresser att hålla koll på så då vill det till att man vet vart man byter lösenord...

//$

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso

Glöm inte bort bara, att om någon annan har tillgång till din dator, och känner till detta, så är alla lösen fullt tillgängliga, om du vill skydda dessa lösenord i så fall, så bör du använda/klicka i funktionen "Använd ett huvudlösenord".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

Om vi pratar gmail ,aktivera tvåfaktorsautenticering och skapa app-lösenord. Dvs med tvåfaktors så kan du skapa ett unikt lösenord, som bara visas av gmail en gång, och använda för att autenticera exempelvis Thunderbird.

Då slipper du att  ange ditt riktiga lösenord i mailprogrammet och kan även, om du av någon orsak måste, gå in på gmail och ta bort ett app-lösenord och därmed spärra åtkomsten till epost för denna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...