Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird - Byta lösenord på mailkonto


PCsnubben

Rekommendera Poster

Det går men ändringen är bara i Thunderbird och inte så att den slår igenom i din eposttjänst.

 

Om vi säger att du gmail, då måste du logga in på webben, på gmail, ditt google konto och där uppdatera ditt lösenord.

Nästa gång Thunderbird försöker ansluta kommer den att misslyckas och fråga efter ditt lösenord.

 

Det är enklaste sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA, helt riktigt

Det gick bra om jag startade om Thunderbird, då kom en ruta om att lösenordet var fel och jag kunde mata in rätt lösen. Men i inställningarna i Thunderbird hittade jag inget ställe att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
På 2017-04-09 på 12:31, skrev Monshi:

Se bild

post-8996-0-78917500-1491733902_thumb.png

 

Det var förbaske mig bästa informationen på länge.. Tackar o Bugar för att du delar med dig av kunskapen, har svurit länge på detta.

Har 12 olika adresser att hålla koll på så då vill det till att man vet vart man byter lösenord...

 

//$

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte bort bara, att om någon annan har tillgång till din dator, och känner till detta, så är alla lösen fullt tillgängliga, om du vill skydda dessa lösenord i så fall, så bör du använda/klicka i funktionen "Använd ett huvudlösenord".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi pratar gmail ,aktivera tvåfaktorsautenticering och skapa app-lösenord. Dvs med tvåfaktors så kan du skapa ett unikt lösenord, som bara visas av gmail en gång, och använda för att autenticera exempelvis Thunderbird.

Då slipper du att  ange ditt riktiga lösenord i mailprogrammet och kan även, om du av någon orsak måste, gå in på gmail och ta bort ett app-lösenord och därmed spärra åtkomsten till epost för denna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...