Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Drive


Pelle Penna

Rekommendera Poster

Pelle Penna

Jag använder både One Drive och Dropbox i min dator. Dessa molntjänster läggs ju till som en katalog i utforskaren och sedan med ev. underkataloger och det fungerar utmärkt, men Har nu även lagt till Google drive och då får jag inte någon katalog i utforskaren utan bara på skrivbordet. Detta är ju inte lika lätthanterligt om man vill kopiera filer mellan olika kataloger. Går det att fixa detta med något trix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du har installerat Google Drive klienten på datorn https://tools.google.com/dlpage/drive/index.html?hl=sv

Har du provat detta? https://support.google.com/a/answer/2490101?hl=sv

 

Se också: http://1till1.svedala.se/tips-lagga-till-direktatkomst-till-google-drive/ kanske det är detta du menar?

Mvh

 

[Edit] Se också Pc För Allas guide: Så skapar du snabbval för att skicka filer till Google Drive

Fast nu var ju artikeln skriven 2012-09-28 och då var det för Windows 7 men det borde vara lika på Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Cecilia

Du har kommit närmast. Jag testade att flytta Google Drivekatalogen till en annan disk och så långt är allt ok. Jag fick även Google Drive i snabbåtkomst, men saknar den i det riktigt biblioteksdelen som Dropbox och One Drive.  Se bilden 

 

post-70855-0-89857700-1491720498_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...