Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dropbox fungerar inte - fråga 1


kiwi01

Rekommendera Poster

I lördags knäppte jag ett femtontal inomhusbilder med min mobilkamera. Såg att dom fanns i fotogalleriet men ville också se att de var överförda till Dropbox. Jag väntade en bra stund men inga foton syntes till. Satte sedan på min stationära och öppnade Dropbox, det är vad jag brukar göra för där ser jag bilderna i större format. Bilderna brukar börja rassla in så fort jag har loggat in på datorn, men ingenting hände.  Varför kom de inte då överföringen alltid har fungerat och fungerade så sent som 27/3, fem dagar tidigare?

 

Jag har inte ändrat några som helst inställningar, varken i Dropbox, mobilen eller datorn.

 

Jag kollade att jag har tillräckligt med batterikraft i mobilen (minst 30% krävs för att överföring ska ske), batteriet var nära nog fulladdat. Kollade inställningarna: överföring ska ske endast med Wi-Fi var bockad, som det alltid har varit. Jag hittade inget som hjälpte mig.

 

Återgick sedan till datorns diverse Dropbox-ikoner, på ett ställe hittade ”Aktivera kamerauppladdning”. Var lite tveksam vilken kamera som avses, men tryckte på den och nästan omgående började det rassla in filer. Gick ifrån en stund, väl tillbaka insåg jag att det var helt åt skogen, det som var på väg var drygt 400 filer från fotomappen på hårddisken (tagna med vanlig kamera) vilket ju inte alls var meningen, mest bedrövad blev jag över att se över 200 bilder från en nära anhörigs begravning för ett par år sedan. Varför låg de inte kvar i sin mapp? Andra foton fördes över i sina respektive mappar. Den kronologiska ordningen har dessutom rubbats då foton tagna 2014 ny ligger överst, dvs ”senast” då de fördes över ”igår” (egentligen i förrgår).

 

Jag har 1TB i utrymme så visst skulle jag kunna spara alla bilder och en del annat också här, men jag vill göra det under ordnade former.

Och fortfarande återstår frågan: varför förs inte bilderna från mobilen över? Jag är helt renons på idéer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sent igår kväll fördes bilderna från mobilen till Dropbox utan att jag gjorde något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...