Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tre BRA! program


Solspindeln

Rekommendera Poster

Solspindeln

För filer som inte "släpper in dig" så finns på: http://joshcellsoftwares.com       det exellenta:  WinOwnership – The Safe Windows File Replacement Tool

som ger "de rätta" tillstånden! GILLAS!!

 

Sen.... RÄDDAREN av REGISTRET!

som hjälpt mig många gånger när jag hittat filer i registret som "sett opassande ut" och ut har de åkt.... men ibland "kan..." det bli fel....

Då går jag till ERUNT och ber om en återställning, eftersom HON! alltid har en backup på lur. Hon skapades av Lars Hederer 

https://www.bleepingcomputer.com/download/erunt/

 

Filer som inte vill släppa taget övertalas av IObit Unlocker (tvingat läge vid behov).

Av alla jag provat så är IO det bästa.

 

http://www.iobit.com/en/iobit-unlocker.php

 

Men vet du något Starkare så tipsa gärna!

Det är så onödigt jobbigt att sitta och handplocka i registret.

 

 

Tre blodtrycks och temperatursänkande GULD-korn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Solspindeln

IObit Unlocker imponerar i Win 7 :thumbsup:  men gav mig BSOD i Win 10 Creator

Det löste sig hoppas jag!

...hm...komplext... kan väl bero på vad du tog bort, som nog hade kopplingar till skärmen.

De rent kirurgiskt precisa verktygen finns nog inte.

 

Jag kör IObit i 7:an, och kommer att ha den till "slutet".

Är OLDtimer och vill ha enkla men KRAFTFULLA verktyg, väl medveten om att läggs ytterligare EN, faktor till ett system, så aktualiseras ALLA! Murphys Lagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang IoBit så har jag dessa installerade i Alla Windows versioner - Driver Booster och IObit Uninstaller och numera då även IObit Unlocker endast i Win 7  :D 

 

Håller på och testar deras Malware Fighter 5  :P

 

Numera har jag bra erfarenhet av Advanced SystemCare Ultimate

 

En doldis som jag nyss upptäckt finns inte längre tydligen på IoBit siten 

Game Assistant  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filer som inte vill släppa taget övertalas av IObit Unlocker (tvingat läge vid behov).

Av alla jag provat så är IO det bästa.

 

http://www.iobit.com/en/iobit-unlocker.php

 

 

Tack!!  :thumbsup:

 

Jag har hittills alltid klarat mig med LockHunter men nu hade jag ett envist problem där en (två av samma program) .exe var låst.

iobit-unlocker kunde direkt låsa upp den ena prcoessen och den andra gick att döda med "forced".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Tack!!  :thumbsup:

 

Jag har hittills alltid klarat mig med LockHunter men nu hade jag ett envist problem där en (två av samma program) .exe var låst.

iobit-unlocker kunde direkt låsa upp den ena prcoessen och den andra gick att döda med "forced".

IO har Bra "övertalningsförmåga". Det finns gånger då styrkan inte räcker... då "stabsläge" infinner sig och jag (nästan) uppnår SPATIAL KONFYS...! NUUUU.... ska fiiiiljäveln UUUT!

Som gammal tekniker tittar jag runt efter rätt Verktyg... men inser..... att...

Fördelen har varit att jag blivit duktig på att "lämna kroppen" och sett : ...där sitter "jag" och retar mig på att inte få som jag vill...

Väl Hemkommen löser det sig med att prova i "säkert läge" och besöka registret, och (Ytterst Sällan) erkänna att filen vinner... Tills Vidare.....

Men As Always... kommer viskningen om HUR...

Blundar för TILLFREDSSTÄLLELSENS!!! YTTRINGAR.... (jobbar på det..)

VÄX UPP! tänker jag.

 

Finns det typ: laserliknande skärlans att tillgå, så är Drakörat öppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Ang IoBit så har jag dessa installerade i Alla Windows versioner - Driver Booster och IObit Uninstaller och numera då även IObit Unlocker endast i Win 7  :D 

 

Håller på och testar deras Malware Fighter 5  :P

 

Numera har jag bra erfarenhet av Advanced SystemCare Ultimate

 

En doldis som jag nyss upptäckt finns inte längre tydligen på IoBit siten 

Game Assistant  :D

Jag har anammat CECILIA,s råd om att begränsa användningen av "multipla" program. Detta eftersom, som Hon säger: kan få framtida verkningar. Det gör sök:et såå mycket svårare, och orsaka en ominstallering nödvändig, av ett redan putsat och fejjat program. 

Meeen Ett öga, spejjar Alltid efter "nyheter"... "man vet aldrig..." Ha!Ha!Ha!...... föränn.... efteråt. Å´ misstag blir bara Misstag efter upprepning, annars är det en Erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!  :thumbsup:

 

Jag har hittills alltid klarat mig med LockHunter men nu hade jag ett envist problem där en (två av samma program) .exe var låst.

iobit-unlocker kunde direkt låsa upp den ena prcoessen och den andra gick att döda med "forced".

 

Mittåt!

 

iobit klarade inte heller att döda processen. Det visade sig att processen självdör efter typ 3-4 minuter, vilket nog var det som hände när jag trodde iobit hade lyckats.

Så jag behöver kraftigare verktyg för detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Så jag behöver kraftigare verktyg för detta...

 

 

Boota upp Linux och ta bort den på egen risk förstås ha ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag vill ju inte ta bort programfilen, bara döda processen.
Och vid boot så sker just det varför jag i så fall "bara" behöver starta om.
Processen tycks självdö efter några minuter varför det går snabbare att vänta ut det förloppet än att starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

En sökning i Registret och "bortplockning" brukar funka.

Sen en registerresning med nått "snällt" program x2 (efter nästa boot också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sökning i Registret och "bortplockning" brukar funka.

Sen en registerresning med nått "snällt" program x2 (efter nästa boot också).

Vad ska jag söka och vad ska jag plocka bort?

Varför ska jag köra en registerrensning?

 

Tråden handlar ju om bra program och jag efterlyser ett program som är bättre än de som omnämns i tråden.

I mitt fall ett program som har förmågan att "se" varför en process hindras från att avslutas och kan undanröja det hindret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Mittåt!

 

iobit klarade inte heller att döda processen. Det visade sig att processen självdör efter typ 3-4 minuter, vilket nog var det som hände när jag trodde iobit hade lyckats.

Så jag behöver kraftigare verktyg för detta...

Prova detta:

Högerklicka Start > kör 'Kommandotolken (administratör)' > skriv tasklist och enter => kommandot listar alla processer som körs.

taskkill /? listar alla underkommandon eller växlar som kan läggas till.

Om du vill döda en specifik process skriver du:

taskkill /f /im namnet

Tex. om du har anteckningar uppe och kör skriver du:

taskkill /f /im notepad.exe

 

Växeln /f betyder forcerad och är extra kraftfull för att genomföra ett avslut av en process.

Växeln /im betyder att man specificerar ett imaginärt namn så man har möjlighet att använda sk. "wildcards" .* för att köra igenom alla processer med samma namn. Tex. kan man egentligen då bara skriva:

taskkill /f /im notepad.*

 

Kanske inte ett direkt svar på frågan, men kommandot borde i alla fall kan döda processen och sedan för framtida bruk av exakt samma åtgärd går det väl att skapa en CMD-kommandofil (typ bat fil) i en vanlig textredigerare som utför kommandot, man sparar filen med ändelsen .cmd och inte .bat att ha som genväg på tex. skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taskkill /f kör jag redan (sedan länge) som default men det hjälper inte när processen har "fet-hängt" sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Och du kör kommandotolken som administratör?

Då har jag svårt att se vilket 3:e parts program som skall kunna döda en sådan process, eftersom dessa använder sig utav Windows underliggande kommandon.

Verkar tyda på att just denna process har låst någon av Windows systemprocesser genom att det finns en sk. "child process"  som ligger under och därför omöjliggör ett avslut?

 

Microsoft har ett program Process Explorer https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Det visar information om vad som är knutet och vilka dll filer bl.a.. som hör till en specifik process.

Med hjälp av detta borde det att gå att få fram den/dessa sk. "child process" och sedan börja med att avsluta den/dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gör jag faktiskt inte men jag ska testa detta nästa gång det inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Prova detta:

Högerklicka Start > kör 'Kommandotolken (administratör)' > skriv tasklist och enter => kommandot listar alla processer som körs.

taskkill /? listar alla underkommandon eller växlar som kan läggas till.

Om du vill döda en specifik process skriver du:

taskkill /f /im namnet

Tex. om du har anteckningar uppe och kör skriver du:

taskkill /f /im notepad.exe

 

Växeln /f betyder forcerad och är extra kraftfull för att genomföra ett avslut av en process.

Växeln /im betyder att man specificerar ett imaginärt namn så man har möjlighet att använda sk. "wildcards" .* för att köra igenom alla processer med samma namn. Tex. kan man egentligen då bara skriva:

taskkill /f /im notepad.*

 

Kanske inte ett direkt svar på frågan, men kommandot borde i alla fall kan döda processen och sedan för framtida bruk av exakt samma åtgärd går det väl att skapa en CMD-kommandofil (typ bat fil) i en vanlig textredigerare som utför kommandot, man sparar filen med ändelsen .cmd och inte .bat att ha som genväg på tex. skrivbordet.

Det Tackar jag för! Underbar info...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...