Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om jag har en windowsskiva är den slut om


glidan3

Rekommendera Poster

Menar du om du installerat Windows från skivan tidigare, kan du installera om Windows?

 

För det mesta så kan du installera om Windows på samma dator och det brukar godkännas utan problem. Om du gjort en ändring i datorn, bytt moderkort pga reparation eller liknande så kan det hända att du måste ringa och registrera via telefon.

 

Det du inte kan göra är att installera flera kopior av Windows med samma registreringsnummer på flera datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Har du köpt skivan med serienummer så kan du installera om den utan problem, men bara på en dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det finns inget tekniskt som hindrar dig från att använder den hur många gånger som helst, men du får inte enligt licensvilkoren. Beroende på vilken typ av licens det är, är det olika licensvilkor. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Är det Windows 10 Pro kan du t.om. använda dess licensnyckel på annan dator, är det Windows 10 Home så kan du inte göra mycket lagligt.

Och även om det skulle vara Windows 10 Pro, så är det licensavtalet som begränsar och då är det oftast så att endast en dator åt gången får användas.

 

Med Windows 10 Home är det enklare - ingen annan dator får användas och kan heller ej användas med samma licensnyckel.

Mvh

 

[Edit] Jag gör en kommentar om att jag menar en specifik situation och inte generellt.
Det visade sig ju efter närmare kontroll att avtalen skiljer sig beroende på omständigheter.

Tex. Windows 10 Pro Retail och Windows 10 Pro OEM har olika regler.

Windows 10 Home har dock begränsade möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...