Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flagga på skärmen för varje mail - gmail


torpet12

Rekommendera Poster

Jag har letat efter ett sätt att stänga ned denna funktion som plötsligt bara fanns där en dag. Mycket störande. Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur läser du dina mejl, använder du en webbläsare (och i så fall viken) eller ett installerat mejlprogram (vilket)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av Edge och en vanlig länk till Gmail. Ser att infon i min frågepost var lite torftig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns Edge med i listan på följande ställe?

 

Inställningar - System - Meddelanden och åtgärder

Sektionen "Få meddelanden från dessa avsändare"

 

I så fall sätt den till "Av" för att stänga av alla meddelanden från Edge.

 

 

Det finns också en inställning i själva Gmail och det står om den på sidan https://www.lifewire.com/how-to-get-new-mail-notifications-for-gmail-1171935 i avsnittet "Choose the Gmail Desktop Notification Options that Give You the Alerts You Want".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom de rekommenderade inställningsmöjligheterna utan att hitta någon anledning till de nyligen uppkomna "mailflaggorna". Tidigare hade jag sett att "E-post ON" var markerad under "Notifications" men eftersom jag inte hade ställt in detta själv så insåg jag inte att just detta var orsaken. Jag gissar att denna funktion inte varit implementerad tidigare men att den blev det vid en automatisk uppdatering. En enkel justering till "OFF" verkar ha löst detta pseudoproblem. Tack för råden, utan dessa hade jag inte kommit till insikt om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...