Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express och IE prob.


Copy Con^Z

Rekommendera Poster

Nu bšrjar jag bli rikgit frustrerad. Allt har fungerat klockrent Šnda tills i eftermiddags, dŒ slutade OE att fungera, kunde inte skicka eller ta emot mail p.g.a fšr lite minne, gick igenom standardprylarna med pref filer och tillŠgg, funkar fortfarande inte, kanske bšr pŒpela att jag tilldelat programmet allt ifrŒn 10Mb till 400Mb. Sen tŠtt inpŒ det fšrsta problemet sŒ slutade �.€.… att fungera i IE, Šven hŠr Šndrade jag standardsprŒk, kodning, m.m. men det hŠnder inte ett skit. Det bšr ju vara nŒn mer Šn jag som har rŒkat ut fš det hŠr, sŒ jag hoppas att det finns nŒn som kan hjŠlpa mig

 

/Copy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har möjligtvis inte uppdaterat till Mac OS 9.1 (eller 9.2x)?

 

Gör så här:

Gå in i systemmappen och i mappen Teckenkonvertering. Där har du säkert nu en massa filer, några på svenska och några på engelska. Kolla versionnumret, de du ska ha är S1-1.6 eller högre (det brukar vara de engelska titlarna på filerna - tro det eller ej).

 

Släng dubletterna.

 

Starta om.

 

Sen kan du också prova att flytta ut OE från "Applications (Mac OS 9)"-mappen om det ovan inte hjälper.

 

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

[inlägget ändrat 2001-10-04 19:04:51 av CyberPet]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klassiskt svar från mig:

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

PS. Krånglar svenska tecken i Explorer - byt omedelbart webbläsare. DS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Petra!

 

Jag tog bort de gamla filerna (som antagligen lagts dit av office 97). Sen dess fungerar allt klockrent, inklusive mailen.

 

/Copy_Con

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske idealt för framtiden, men framtiden är ju inte nu :-) Inga av mina program är "Karboniserade" så därför så ser jag ingen anledning till att byta (dessutom så är det ju odrägligt slött, så som det är nu.)

En sak som jag ser fram emot är multitask på mac, vore kul att kunna lyssna på mp3 utan att det hackar vid varje liten operation

 

/Copy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Copy, jag är glad att det fungerar nu. Det är ett tråkigt, men vanligt problem.

 

Ps till Matts-Erik, Mac OS X är inte lösningen på alla problem så att svara så i en tråd tycker jag är rätt oansvarigt. Det löser inte problemet med teckenkonverteringen, du vet mycket väl att det går att fixa om man slänger dubletterna i Mac OS 9.1. Ds.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt meddelande om Mac OS X är min signatur. Vad jag menade är att man bör byta till en annan webbläsare. Jag har aldrig haft detta problem med mina Macar, vare sig under System 7.5 - 9.2.1 eller Mac OS X. Dock har jag alltid surfat med andra läsare än Explorer, eftersom de inte drabbas av detta.

 

Jag rekommenderar annars Mac OS X 10.1, eftersom det är mycket bättre än 10.04. Jag skriver detta inlägg i iCab för OS X och det är snabb och trevlig webbläsare. Även Opera och OmniWeb är utmärkta.

 

Istället för att hålla på att rota i mappen Teckenkonvertering varje gång man uppgraderar och Explorer konstrar tycker jag att man ska testa något annat som fungerar. När man då ser att en annan webbläsare fungerar perfekt, samtidigt som Explorer krånglar går man då över till den andra läsaren och slipper problem.

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

PS. Krånglar svenska tecken i Explorer - byt omedelbart webbläsare. DS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X 10.0.4 är slött och jobbigt (dock inte på en MP-maskin, men ändå). Däremot är Mac OS X 10.1 något helt annat. Jag märkte en stor prestandaförbättring då jag bytte till detta system och kör nu det som enda OS (förutom Classic under OS X).

 

Jag rekommenderar Mac OS X 10.1 till alla som ännu inte uppgraderat, samt till de som lider med 10.0.4:s dåliga prestanda.

 

 

Mac OS X - det idealiska systemet för framtiden

 

PS. Krånglar svenska tecken i Explorer - byt omedelbart webbläsare. DS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...