Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail lösenord


Korpglugg

Rekommendera Poster

Jag har ett gammalt hotmailkonto, och är inloggad på Outlook/windows. Men jag vill lägga till adressen i gmail, och minns inte lösenordet. Går det att ta reda på på något sätt, eller måste jag logga ut från outlook? Jag minns att jag hade glömt lösenordet en annan gång när jag var utloggad, och då fick jag inte veta lösenordet förrän jag loggade in, och det gick ju inte. Av en slump kom jag på lösenordet, men ändrade. Jag vågar alltså inte logga ut.

Nu kommer jag såklart inte ihåg det längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett gammalt hotmailkonto, och är inloggad på Outlook/windows. Men jag vill lägga till adressen i gmail, och minns inte lösenordet. Går det att ta reda på på något sätt, eller måste jag logga ut från outlook? [...] Jag vågar alltså inte logga ut.

 

Jag förstår inte riktigt. Hur kan du vara inloggad på Outlook.com om du inte kommer ihåg ditt lösenord till ditt hotmailkonto? Hotmailkontona har ju förvandlats till Outlook.com-konton även om det fortfarande fungerar att skriva http, www, hotmail.com för att logga in?

 

Men vill man ändra sitt lösenord inifrån sin inkorg klickar man på sin profilbild högst upp i hörnet till höger och går till Visa kontot Där hittar man länken Ändra lösenord

http://www.intowindows.com/how-to-change-outlook-com-account-password/

 

Se också "How to recover or reset outlook.com password"

http://www.intowindows.com/how-to-recover-or-reset-outlook-com-password/

Citat:

"At times, even the best of us forget passwords. Thankfully, most services out there allow resetting the forgotten password. If you are an Outlook.com user and have forgotten your password, complete the below mentioned instructions to reset your account password. [...] Please note that the below method works for users who had provided phone number or alternate email address during the sign up."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenordet kan ju vara sparad i webbläsaren och då kan man få fram vilket lösen man har.

 

Fast hur menar du med: "vill lägga till adressen i gmail"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej (mbgtmari). Jag loggade in för över ett år sedan och har sedan glömt lösenordet. Jag behöver aldrig logga in på nytt verkar det som.

 

Jag testade att ändra lösen enligt din beskrivning, och skulle då ange gamla lösenordet. Men man kunde gå runt det om man hade angett telefon och kunde få en kod dit, så nu är det ändrat. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenordet kan ju vara sparad i webbläsaren och då kan man få fram vilket lösen man har.

 

Fast hur menar du med: "vill lägga till adressen i gmail"?

Hur får man fram lösenord via webbläsaren? Jag har många sparade, men det syns bara att att de är sparade och man får bara se stjärnor. Jag har många gånger loggat in så på en viss sida, men inte från en annan av sitens sidor, för att lösenordet inte sparas på alla sitens inloggningsställen.

 

Ett tag hade jag ändrat inloggning till Cpanel för min webbsida, för att ha ett säkrare lösenord. Men glömde det ganska fort och kunde logga in genom att det var sparat, men inte göra vissa saker som krävde att man angav lösen på nytt. Jag fick nya uppgifter av webbhotellet, men så lätt är det inte alltid.

 

Vill lägga till adressen i gmail betyder ju bara att man lägger till olika mailkonton i gmail så att man kan hämta alla mail där (eller skriva från alla adresser), inte bara ett enda gmailkonto. Inget konstigt. Jag använder inte ens en gmailadress utan har mina egna domäners adresser kopplade via gmail och skriver där.

 

Jag har tyvärr inte hittat något bättre online för mail. Outlook är sämre än sämst. Jag gillade Thunderbird och programmet Outlook, men vill inte ha alla mail på datorn längre, utan kunna komma åt från vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha varit inloggad i över ett år utan att ha vågat logga ut låter förfärligt. Tur att du hade angett telefon (eller alternativ mejladress) så du kunde få en kod och ändra ditt lösenord!

Markera gärna mitt inlägg #2 som bästa svar, dvs lösningen på problemet. När ett problem är markerat som löst blir lösningen lättare att hitta för andra. Och vem har inte glömt ett gammalt lösenord? Även jag har det och lösningen har då varit att få en kod till min alternativa mejladress för att kunna välja ett nytt lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha varit inloggad i över ett år utan att ha vågat logga ut låter förfärligt. Tur att du hade angett telefon (eller alternativ mejladress) så du kunde få en kod och ändra ditt lösenord!

 

Markera gärna mitt inlägg #2 som bästa svar, dvs lösningen på problemet. När ett problem är markerat som löst blir lösningen lättare att hitta för andra. Och vem har inte glömt ett gammalt lösenord? Även jag har det och lösningen har då varit att få en kod till min alternativa mejladress för att kunna välja ett nytt lösenord.

Ja, alltså, jag har inte funderat så mycket, utan chrome behåller ju lösenorden, så jag har antingen varit redan inloggad eller bara kunnat klicka logga in, och så har funktionen "spara lösenord" sett till att jag kunna bli inloggad.

 

Men jag har inte besökt Outlook så ofta att jag tänkt något "vågar inte" utan jag har inte använt den adressen så mycket bara. Den finns i min dators inbyggda mailprogram mail för windows 10, men fanns inte i det mailprogram jag faktiskt använder, nämligen gmail.

 

Att få ett lösenord som jag har koll på gör såklart att jag kan styra min adress och använda den. Det är bara en adress som är anonym, inte min huvudadress. Dessutom är adressen hur gammal som helst, så jag vill ha den kvar bara därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man fram lösenord via webbläsaren? Jag har många sparade, men det syns bara att att de är sparade och man får bara se stjärnor. Jag har många gånger loggat in så på en viss sida, men inte från en annan av sitens sidor, för att lösenordet inte sparas på alla sitens inloggningsställen.

Beror på webbläsare.

 

Opera (Linux):

Arkiv

Inställningar

Sekretess & säkerhet

Lösenord - Visa alla lösenord

Där visas alla sparade siter. Klicka på önskad rad - Visa

 

Firefox (Linux):

Redigera

Inställningar

Säkerhet

Sparade inloggningar

Där visas alla sparade siter. Klicka på Knapp Visa

Svara ja i dialogrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Google Chrome, som Korpglugg använder, borde hon få fram de sparade lösenorden via de tre punkterna, alltså Meny > Inställningar > Visa avancerade inställningar > Sekretess

Lösenord och formulär: Aktivera Autofyll...

Fråga om jag vill spara lösenord med Google... Dina sparade lösenord visas här Läs mer

post-55300-0-84848500-1490446555_thumb.png

 

När jag använder mig av Chrome som webbläsare är jag automatiskt inloggad eftersom jag har ett Googlekonto. Däremot har jag varken bockat i "Aktivera Autofyll..." eller "Fråga om jag vill spara lösenord..." eftersom jag inte vill att Google sparar sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, jag visste inte att det fanns en så bra hanterare. Allt ändras så ofta och mycket att jag har slutat utforska hur saker fungerar, och då blir man lite borta.

Då fick jag tagit bort alla jag hade råkat klicka i att aldrig spara lösenord också, samt dubbla inloggningsuppgifter m.m. Och jag slipper att få nya uppgifter till mitt webbhotell varje år när jag glömt lösenorden. ^_^

Så bra att jag frågade här. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tipsa om att det finns lösenordshanterare med bra säkerhet som man kan skriva in sina inloggningsuppgifter mm i. Det enda lösenordet man då behöver komma ihåg är lösenordet (krypteringsnyckeln) till programmets informationsfil. Lösenordshanterare gör det också lätt att ha olika lösenord på alla olika webbplatser och de skapar nya säkra lösenord med ett klick. Se bara till att ha säkerhetskopior av informationsfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tipsa om att det finns lösenordshanterare med bra säkerhet som man kan skriva in sina inloggningsuppgifter mm i. Det enda lösenordet man då behöver komma ihåg är lösenordet (krypteringsnyckeln) till programmets informationsfil. Lösenordshanterare gör det också lätt att ha olika lösenord på alla olika webbplatser och de skapar nya säkra lösenord med ett klick. Se bara till att ha säkerhetskopior av informationsfilen.

Jag har funderat på det, men inte gjort något åt det än. Kanske skaffar en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...