Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggning krävs efter strömsparläge


Tvonscreen

Rekommendera Poster

Har automatisk inloggning via Netplwiz, Windows 10 version 1607. Vid start efter strömsparläge kräver ändå Windows 10 inloggning. I Inloggningsalternativ Inställningar hittar jag följande text: Autentisering krävs när den här datorn aktiveras från strömsparläge. Gå till Inställningar och sök efter Energialternativ om du vill ändra på detta.

 

Har tittat på alla tillgängliga möjligheter under Energialternativ i Kontrollpanelen och även under Inställningar. Men ingenstans hittar jag någon kryssruta eller liknande för att avmarkera "Kräv inloggning" Har även checkat på Avancerade inställningar.

 

Bara om jag väljer Netplwiz kan jag markera eller avmarkera Inloggningsalternativ. Men den möjligheten gäller ju generellt.

 

Hur kan jag gå vidare? Mitt problem är ganska nytt. Tidigare har strömsparläge fungerat bra i Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Prova detta:

Start > klicka på 'Konto knappen' till vänster i menyn eller Start > Inställningar > Konton > välj 'Inloggningsalternativ' >  Kräv inloggning när du varit borta => ändra till 'Aldrig'

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...