Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Så är det äntligen säkert nu att uppgradera till W10?


Thirteen

Rekommendera Poster

Jag uppfattade det som att det NSA godkänt

 

 

Both Windows 10 and Surface devices including Surface Pro 3, Surface Pro 4 and Surface Book have been added to the NSA’s Commercial Solutions for Classified Programs (CSfC) list. The CSfC program listing demonstrates Windows 10, as well as Surface devices (the only Windows 10 devices currently on the list), when used in a layered solution, can meet the highest security requirements for use in classified environments,”

 

dvs

Windows 10

installerat på

Surface Pro 3, Surface Pro 4 eller Surface Book

och

använda i en Layered solution

https://www.google.se/search?q=Layered+solution&source=lnms&sa=X&sqi=2&pjf=1&ved=0ahUKEwjqlOyNpu3SAhUFjSwKHd1tCpsQ_AUIDCgA&biw=1920&bih=895&dpr=1

uppfyller säkerhetskraven.

 

Helt naturligt eftersom Windows saknar normalt drivrutiner utan drivrutin är något hårdvarutillverkarna ska svara för så att hårdvaran, tex ljudkort, nätverkskort, grafikkort, skrivare osv går att använda med Windows.

Och installeras en trojan i drivrutinen så är det slut med säkerheten för Windows 10 installationen.

 

Vad jag minns har Windows NT4 också varit godkänt.

På en dator

utan nätverkskort

utan floppy

utan CD/DVD (?).

 

Det jag reagerar över är antalet datorer, 4 millioner som ska konverteras till W10.

Med tanke på att totalt har US Forces ca 2,2 millioner militärer.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Armed_Forces.

 

Betyder detta att man har MINST 1,8 miljoner civilanställda?

För jag har aldrig sett någon soldat fotad med automatkarbin i ena handen och datorn i den andra.

Eller betyder det att alla familjer med någon av föräldrana i US Forces ska få föräldrarnas och barnens hemdatorer uppgraderade till Windows 10 ?

Som en förmån från US Forces ?

 

Ungefär som företagshemdatorerna hösten 1997 i Sverige med Windows 95B.

W95B som fick mig börja försöka med linux våren 1998 !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...