Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail, markera som ej spam?


.M

Rekommendera Poster

Hur sjutton markerar jag en e-postadress som ej spam i gmail? Jag markerar e-breven i skräppostmappen och trycker ej spam och dom flyttas till inkorgen, men nästa e-brev från samma adress hamnar i skräppost ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några funderingar:

(jag hanterar detta med skräppost i e-postklienterna och inte (med ett undantag, tydligen) via webben.)

 

1. Kan man spärra exakt adress eller hela domänen? Och om man spärrat domänen så är den regeln "starkare" än den info@junkmail.org man avmarkerat som spam?

2. Hur fungerar detta med Etiketter i Gmail, egentligen? Om man(?) satt en Etikett som Junk, är det samma sak som att man markerat som spam? Att man behöver ändra på flera ställen?

3. Jag får en massa spam som hamnar i Junk men jag har, tydligen, bara en enda regel i inställningarna "på webben".

post-52940-0-75350900-1489746280_thumb.png

Betyder det att informationen om vad som är spam, och ej, lagras på fler ställen? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google har en centralt spamfilter som använder information från alla användare för att filtrera bort såna mejl som de flesta anser vara spam.

 

Om man inte vill riskera att en viss avsändares mejl hamnar bland spammen är det bäst att skapa ett filter för den mejladressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...