Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Idé ang. Strykbräda


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Jag skulle vilja ha förslag. Att ta fram en hel strykbräda sätta upp och hela den proceduren vill jag bli av med. Om man bara har skjortor att strycka - kan man inte på nått vis ha en mindre strykbräda? Vet att liknande kan finans på hotell i utlandet.

Typ något som man kan väggmontera och ha på väggen? Eller nått annat smart? Alla idéer välkomnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smarthem har något liknande, men verkar väldigt dyr med tanke på vad det är.

http://www.smarthem.se/35/p/strykbrador/vaggmonterad-strykbrada-minie/

 

Annars, om du nosar upp den minsta strykbrädan du kan hitta, med hjälp av gångjärn och kanske några utfällbara ben, kan fästa den på till exempel en garderobsdörr. Sen när du vill stryka, så öppnar du dörren, viker ned brädan och stryker! Sen när du är klar så viker du upp den och stänger dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Tack för svar! Men varför behövs benen/ben om man avser att gångjärnen skall hålla fast den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med vanliga gångjärn behövs stödben. Med fällbar konsol med låsfunktion behövs inga stödben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Men då köper jag en befintlig strykbräda med fällbar konsol. Ultimat vore att sätta den på garderobsdörr, MEN dom dörrarna är tunna så hur ska det hålla? Var hittar man små brädor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte sätta strykbrädan på en dörr som kan svaja fram & tillbaka.

Fina korta lister säljs bl.a. på Bauhaus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benen kommer ge stöd så du inte behöver oroa dig för att garderobsdörren åker i backen. Lite hängslen och livrem. Så du får anpassa lösningen efter vart du tänkte montera den. Men en vägg är ju naturligtvis det bästa. En garderob med skjutdörrar är nog det sämsta :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...