Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Städprogram (Advanced System Care)


rolfbrewitz

Rekommendera Poster

rolfbrewitz

Bloggaren TkJ lovordar städprogrammet Advanced System Care för Windows. Det finns i en gratis version men även en betalversion (Pro).

Jag har testat gratisversionen lite grand och den verkar fungera bra. City Stormarknad, där jag köpte min Windows 10-dator, avråder mig att använda detta program. Enligt dem gör de flera ändringar i registret som senare kan få allvarliga fel och brister. Vidare säger de att det är svårt att helt avinstallera  Advanced System Care. Pga detta har jag ännu inte installerat min betalversion.

Min fråga:

Vem har rätt. TkJ eller City Stormarknad?

Har ni någon erfarenhet av detta program och råd om jag kan börja använda det igen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

City Stormarknad har rätt och TkJ har fel. Man behöver inga städprogram i Windows 10 och inte behövde man det heller i Windows 7.

 

Själv har jag haft CCleaner i en massa år men jag använder detta program mer som en informationskälla än som en städare.

 

Optimerings- och städprogram är av ondo, anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Något som är störande dessutom i Advance system care är alla fönster som poppar upp. Det är ju inte bara ett enda program utan en svit där man uppdaterar drivrutiner, malewareskydd, avinstalleringsprogram, rensningsprogram och jag tror det var ett till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...