Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopplad utskrift med flera källor


bonjati

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska göra en kopplad utskrift och undrar om man kan ta från två källor i samma dokument. Allt finns i samma fil (Excel) men i två olika tabeller(blad A och B ), en med personuppgifter och en med organisationsuppgifter. (@admin Om det är fel forum går det bra att flytta). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag vill ha en lista med personer baserat på organisationsnr. Till org.nr finns sedan en annan lista med adressuppgifter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur jag gör det. För varje orgnr vill jag ha samtliga personer i tabell A listad i word brevet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länka ihop listorna i Excel, det är enklast. Dvs konsolidera ihop, och filtrera ut, de data du vill skriva ut där. Går enkelt att lösa med lite formler.

 

sedan kopplar du ihop Word och Excel och skapar dina utskick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länka ihop listorna i Excel, det är enklast. Dvs konsolidera ihop, och filtrera ut, de data du vill skriva ut där. Går enkelt att lösa med lite formler.

 

sedan kopplar du ihop Word och Excel och skapar dina utskick.

Nja, bra tanke men då det är nr kolumner som heter samma i de två tabellerna (men som inte ska blandas ihop blir det lite problematiskt. Den verkar inte heller ta med sig funktioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag får ihop det med en lista nu. Men det jag inte får till är en relativ lista där person A,B,C förtecknas med vissa attribut. 

 

Funderade först på utskick/regler/om..då..annars men insåg snabbt att det vart helt fel och att bara lägga in en kopplingsinstruktion i en tabell blir också fel eftersom antalet personen som matchar med organisationen varierar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...