Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
bonjati

Kopplad utskrift med flera källor

Rekommendera Poster

bonjati
Postad (redigerade)

Hej!

Jag ska göra en kopplad utskrift och undrar om man kan ta från två källor i samma dokument. Allt finns i samma fil (Excel) men i två olika tabeller(blad A och B ), en med personuppgifter och en med organisationsuppgifter. (@admin Om det är fel forum går det bra att flytta). 

Redigerad av bonjati

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
MH_

Menar du att du vill blanda individ- och organisationsdata i samma brev? 

Jag är nästan säker på att det inte går.

 

Men kan du inte slå ihop data i excel? Typ hämta organisationsdata till persondatatabellen med hjälp av Letarad eller liknande?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
bonjati

Problemet är att jag vill ha en lista med personer baserat på organisationsnr. Till org.nr finns sedan en annan lista med adressuppgifter. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
bonjati

Någon som vet hur jag gör det. För varje orgnr vill jag ha samtliga personer i tabell A listad i word brevet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Monshi

Länka ihop listorna i Excel, det är enklast. Dvs konsolidera ihop, och filtrera ut, de data du vill skriva ut där. Går enkelt att lösa med lite formler.

 

sedan kopplar du ihop Word och Excel och skapar dina utskick.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
MH_

Fast bonjati vill ju fortfarande ha ett fält repeterat (organisationsmedlemmar). för varje organisationsnummer och det kräver kopplings-trolleri i Word: 

 

eller, om du orkar registrera dig:

http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/154370-Microsoft-Word-Catalogue-Directory-Mailmerge-Tutorial

 

Men jag tror fortfarande att man måste slå ihop organisationsadressen till personfilen i excel (typ: letarad). 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
bonjati

Länka ihop listorna i Excel, det är enklast. Dvs konsolidera ihop, och filtrera ut, de data du vill skriva ut där. Går enkelt att lösa med lite formler.

 

sedan kopplar du ihop Word och Excel och skapar dina utskick.

Nja, bra tanke men då det är nr kolumner som heter samma i de två tabellerna (men som inte ska blandas ihop blir det lite problematiskt. Den verkar inte heller ta med sig funktioner

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
bonjati

Jag tror att jag får ihop det med en lista nu. Men det jag inte får till är en relativ lista där person A,B,C förtecknas med vissa attribut. 

 

Funderade först på utskick/regler/om..då..annars men insåg snabbt att det vart helt fel och att bara lägga in en kopplingsinstruktion i en tabell blir också fel eftersom antalet personen som matchar med organisationen varierar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...