Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem öppna PDF i Webmail


PCsnubben

Rekommendera Poster

Jag har lite problem att öppna PDFer ifrån min webmailklient. (RoundCube)
Vissa går bra , andra inte.

Vet inte om Acrobat Reader ens har med det att göra, hur kan man härleda felet ?

 
Tilläggas skall att det är bara på min dator felet uppstår, på andras där jag öppnat min webbmail så fungerar det felfritt.
 
Har ominstallerat Reader, så jag vet inte vad som kan orsaka detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Kontrollera i inställningarna på Standardprogram vilket program som står som associerat med pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det öppnas inte där, utan i webmalmailklienten, Och 80% av alla PDFer fungerar kanon att öppna i webmailklienten. Men inte de som är lite äldre, väldigt underligt fel.

Man behöver inte ens ha Adobe eller någon annan PDF-läsare installerad, det gör ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är gamla PDF-filer så kan det ju tänkas att ditt särskilda mejlprogram inte klarar av gamla standards av PDF-formatet.

 

Går det att läsa PDF-filerna om du först sparar PDF-filerna i datorn och sen öppnar dem antingen från Utforskaren eller inifrån något program som du har installerat för att läsa PDF-filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Flyfisherman

Om det är gamla PDF-filer så kan det ju tänkas att ditt särskilda mejlprogram inte klarar av gamla standards av PDF-formatet.

 

Går det att läsa PDF-filerna om du först sparar PDF-filerna i datorn och sen öppnar dem antingen från Utforskaren eller inifrån något program som du har installerat för att läsa PDF-filer?

Ja så kan det vara och att spara bilagan först på lokal disk (högerklick och välj 'Spara som'), för att därefter öppna med Adobe Reader bör fungera utan mankemang.

 

Men RoundCube, är detta något bra överhuvudtaget? Känns som ett e-post program med stora begränsningar i jämförelse med tex. gratis Mozilla Thunderbird med stöd för både Windows och Linux.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roundcube är webbaserat, som Hotmail/Gmail.

Mozilla Thunderbird är en lokal mailklient, liksom Outlook.
Det är helt olika saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu testat att vidarebefordrat några av mailen till min vanliga hemmadator.
Flera av dem går inte att öppna där heller i Acrobat Reader...

Finns det något sätt att reparera PDF-filer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...