Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
felix

Forumflytt i veckan (kan orsaka vissa avbrott)

Rekommendera Poster

Hej, en liten heads up. Vi kommer snart uppgradera databasservern vilket kommer resultera i en kortare nertid. Bara så ni vet! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta är mest för den som är ensam användare på datorn och användaren kan logga in på sitt Windows-konto automatiskt utan att behöva ange lösenordet.

• Gäller för Windows XP, Windows Vista, Windows 7/8 och Windows 10

Jag har bara verifierat detta på Windows 8, så instruktionerna nedan är för Windows 8

Jag har även verifierat detta på Windows XP, Windows 7/8 och Windows 10.

För Windows 7 se inlägg #2 och för Windows XP se inlägg #3 nedan.

1. Kör Kommandotolken som Administratör

Windows 8/8.1

I Startskärmen skriv cmd > högerklicka på Appen 'Kommandotolken' och längst ned väljer du 'Kör som administratör' > svara Ja på frågan från UAC

Windows 10

Klicka på sök nere till vänster och skriv cmd > högerklicka på Appen 'Kommandotolken' och välj 'Kör som administratör' > svara Ja på frågan från UAC

Eller högerklicka på Start och sedan välj 'Kommandotolken (administratör)'

2. Skriv eller kopiera in control userpasswords2 eller netplwiz och tryck [Enter]

(obs. vid inklistring i kommandotolken måste man högerklicka och välja 'Klistra in')

attachicon.gif1.PNG

3. Ett nytt fönster 'Användarkonton' öppnas och där väljer du (markerar) det användarnamn som skall loggas in Automatiskt

och sedan bockar ur 'Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn'

Klicka Verkställ

attachicon.gif2.png

4. Ett nytt fönster 'Automatisk inloggning' öppnas och där skriver du ditt lösenord samt bekräftar lösenordet och klickar OK

attachicon.gif3.PNG

5. Klicka Ok för att stänga fönstret 'Användarkonton' och stäng sedan 'Kommandotolken'.

6. Starta om datorn och nu skall du loggas in på ditt Windows-konto automatiskt

Se också inlägg #11 nedan om Inloggning krävs efter strömsparläge

Ämne: MIN PROFIL

Nu har jag letat och letat  efter en plats att lägga in ett nytt ämne men hittar inget och 

då får det bli här.

​Sedan  en tid har min profil förändrats. Jag har nämnt det tidigare.

​I min "profilruta" stod det tidigare Lolan2 men för en tid sedan blev det bara en fyrkant   med ett kryss i och bredvid står Lolan2. Bif. bild!

​Jag har också fått problem med att gå in på länkar här. Då kommer detta upp: Det går inte att nå den här sidan

​Prova detta.

.Kontroller att webbsidan stämmer http://eforum.se

Med vänlig hälsning Lolan2

post-130836-0-58809100-1496748984_thumb.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag letat och letat  efter en plats att lägga in ett nytt ämne men hittar inget och 

då får det bli här.

​I min "profilruta" stod det tidigare Lolan2 men för en tid sedan blev det bara en fyrkant   med ett kryss i och bredvid står Lolan2. Bif. bild!

​Jag har också fått problem med att gå in på länkar här. Då kommer detta upp: Det går inte att nå den här sidan

​Prova detta.

Jag tror att detta inlägg skulle kunna höra hemma i https://eforum.idg.se/topic/353577-forumflytt-i-veckan-kan-orsaka-vissa-avbrott/ eftersom jag gissar att felet uppstod i samband med flytten. (Jag "anmäler" inlägg #16 så kan moderator flytta dit hen anser det ska ligga) 

Pröva att ladda upp en ny profilbild.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

då får det bli här.

​Prova detta.

Jag har fortfarande samma profil. Skulle vilja lägga in en bild i mitt forum!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag har fortfarande samma profil. Skulle vilja lägga in en bild i mitt forum!

Gör det då!

Klicka på ditt namn i det svarta fältet uppe till höger.

Klicka på Min profil.

För muspekaren över din bild, eller där din bild borde ha varit, tills texten Ändra syns.

Klicka på Ändra.

Välj in din bildfil.

Justera ev, beskärning.

Klicka på Klar.

Redigerad av Mikael63

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör det då!

Klicka på ditt namn i det svarta fältet uppe till höger.

Klicka på Min profil.

För muspekaren över din bild, eller där din bild borde ha varit, tills texten Ändra syns.

Klicka på Ändra.

Välj in din bildfil.

Justera ev, beskärning.

Klicka på Klar.

Jag lyckade faktiskt att bli av med den hemska profilen. Men bilden gick inte  att  justera!   Tack för hjälpen! :thumbsup: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den bilden behöver inte justeras Lolan2! Den är perfekt: vackra färger och rätt storlek. Är det någon som skulle behöva ändra på sin bild så är det nog jag - bilden är så liten - men det har jag inte idats göra (under mina elva år här).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...