Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anynet+ hittar inte blu-ray


Krister E

Rekommendera Poster

Hej

Har varken tålamodet eller kunnandet för att förstå vad som hänt.

 

Min tv (Samsung) har till från bara några dagar sen fungerat felfritt, men i förrgår ändrades allt när den helt plötsligt inte kunde känna av min blu-ray spelare (LG).

 

Ingenting har ändrats i kopplingar, Hdmi-kabel går från tv:ns Arc-uttag till blu-rayens Hdmi out-uttag. Tv:ns inställning när det gäller anynet+ (Hdmi-CEC) är satt till på.

 

När jag sätter i en blu-ray skiva så hör jag ljudet i mitt hemmabiosystem (väldigt simpelt system) men ingen bild så jag kan inte gå in på inställningar och se om ngt hänt där.

 

Jag har testat med ny Hdmi-kabel men det funkar fortfarande inte, så jag antar att det kanske har hänt ngt med inställningarna, men hur ska man kunna se det när man inte har ngn bild?

 

Hoppas ngn brainiac där ute som kan hjälpa mig

 

Tack på förhand

Krister

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Kan det vara så att en ny firmware till teven har försökts att installerats, men något gått snett?

Gå in på Samsungs supportsida, väl där ange din modell.

Obs! exakt modell nr. sedan hämta senaste Firmware och spara på en Usb-sticka formaterad i Fat-32

 

Anslut stickan till tevens Usb-port och uppdatera enligt menyvalen (bör finnas i en Setup eller inställningsmeny).

Under tiden som Firmware-uppdateringen pågår, skall du inte alls röra fjärren eller annat, bara vänta ut.

Och sedan starta om teven..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för svaret.

Jag gick in på tv:ns support sida där man kan uppdatera tvn antingen genom nätet eller USB, så jag körde online alt och den hittade inget program att uppdatera.

Sedan körde jag självdiagnos och där fanns det faktiskt ett alt som är precis det jag har problem med nämligen anynet+ fungerar inte med en extern enhet, och svaret blev "kontrollera att källenheten har stöd för anynet+ (Hdmi-CEC)"

Källenheten är det tvn eller blu-ray?

Tvn har jag iaf som jag nämnde aktiverat anynet+, och problemet kvarstår ju med blu-ray eftersom jag inte kan komma åt menyn

Vad mer kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Låter som att porten eller dess kontrollkrets har gett med sig.

 

Har du garanti kvar?

I så fall lämna i den.

 

Ifall inte någon annan på forumet har en lösning.

Mvh :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har några år på nacken så jag tror garantin gått ut, men det är lite snopet när allt funkade perfekt för några dagar sedan.

 

Tack för hjälpen, jag får väl se om ngn annan har ngt annat förslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man koppla en vanlig HDMI-ansluten datorskärm till blue-ray-enheten?

Bara för att se om man får upp en bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra förslag men jag har bara en all-in-one dator så det är en miljard kablar kopplade så det blir lite problem.

Det verkar som kanske ngt hänt med hdmi arc porten eftersom det är den porten som ska vara kopplad till blu-ray spelaren men vad är ju omöjligt att veta eftersom man inte kan komma åt spelarens inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon kompis som har en skärm att låna ut eller om du kan ta med Blu-ray-enheten till någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...