Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda Com hem router till fiberanslutning


Slopy

Rekommendera Poster

Jag har Com hems internet. Jag bor i en bostadsrättsförening som ska få fiber. Inför detta har jag sagt upp mitt abonnemang hos Comhem. Jag undrar om jag kan fortsätta använda Com hems router. Det är en koaxialkabel som ansluter från vägguttaget till modemet. Finns det t ex någon adapter som går att sätta på koaxialanslutningen på routern så man kan koppla på en modularkontakt? Eller finns det något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte, utan du måste ha en router som har en nätverkskabel in i stället för en kombinerad enhet med kabelteve-modem och router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Com hems internet. Jag bor i en bostadsrättsförening som ska få fiber. Inför detta har jag sagt upp mitt abonnemang hos Comhem. Jag undrar om jag kan fortsätta använda Com hems router. Det är en koaxialkabel som ansluter från vägguttaget till modemet. Finns det t ex någon adapter som går att sätta på koaxialanslutningen på routern så man kan koppla på en modularkontakt? Eller finns det något annat sät

 

Tyvärr inte, utan du måste ha en router som har en nätverkskabel in i stället för en kombinerad enhet med kabelteve-modem och router.

Trodde att det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...