Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VHS-adapter


Mowitz

Rekommendera Poster

Jag har hittat några videofilmer i mindre format och har en adapter som de ska stoppas i för att kunna spelas upp i VHS:en. Problemet är att VHS spelaren spottar ut adaptern så fort den kommer in. Vad är det för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

  1. Fungerar VHS spelaren med andra filmer?

Fungerar adaptern, så att den inte har kärvat ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå spelaren funkar men adaptern vet jag ju inte. Det går lätt att lägga i filmen i alla fall och luckan snäpper upp bar man trycker på knappen. Det är en liten röd "vinge" som man måste hålla in minns inte om det är så det ska vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Går det att testa adaptern utan att stoppa i kassetten. Jag minns inte riktigt hur de där adaptrarna fungerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att testa adaptern utan att stoppa i kassetten. Jag minns inte riktigt hur de där adaptrarna fungerade.

Vet inte riktigt hur det skulle gå till. Har provat med alla tre filmerna och de verkar passa in lätt. Ska se om det går att rulla eller på annat sätt testa. Återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur det skulle gå till. Har provat med alla tre filmerna och de verkar passa in lätt. Ska se om det går att rulla eller på annat sätt testa. Återkommer!

 

Jag kollade på Teknikmagasinets bild och ovanför den röda spaken sitter en lucka. Vad finns bakom där? Det ska sitta ett batteri där. Fungerar detta.

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/cd-dvd-dv-blu-ray-vhs8/media/vhs-c-adapter

 

Läste ditt svar först nu men vet du vad? Satt och kollade på adaptern medan jag följde Vasaloppet och då hittade jag batteriluckan! Bytte batteriet och skrapade bort lite "legering" och då hände det saker. Så nu funkar allt och jag har t o m tittat igenom filmerna från 1994. Vilken nostalgitripp - visste inte ens att vi filmat dessa händelser. Tack för ditt stöd! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...