Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

överföring


banji

Rekommendera Poster

Hej, har försökt att föra över album från picasa till fuji framkallnig för jag behöver papperskopior men får bara till svar att filen inte hittades, funkar det inte längre med picasa och i såfall hur gör jag då, har massa bilder som ska framkallas/tas bort  har windows 10 Tacksam för råd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är nog så att du måste byta till Google Foto. Fast det har nog Google redan gjort.

Google foto funkar utmärkt som lagring och som enklare bildredigering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ok, nästa fråga, har massa bilder på min mail hur för jag över den mappen till (picasa) fotoprogram...håller på att tömma min xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket mailprogram har du?

Har du tillgång till webbmail så kan ju bilderna ligga kvar i mailen. Annars måste du manuellt spara alla bilder någonstans på hårddisken eller usb-minne

Har du sparat dem på hårddisken så laddar du ned Google Foto och låter den skicka upp alla bilder i molnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailprogram tele2 hur spar man manuelt  på hårddisk? som du kanske förstår så är jag inte så bra på detta(pensionär) och fortfarande under upplärning ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då antar jag att du surfar till tele2 och deras webbmail  med din webbläsare för att läsa dem.

Då måste du hitta en spara eller nedladdningsfunktion till den bild eller bilderna i mailet.

 

 (Man kan ju även ha installerat något e-postprogram också som hämtar dina mail.)

 

Du får titta igenom menyraden högst upp vad som finns. Klicka på en bild och se om det dyker upp någon knapp där du kan  spara eller ladda ned.

Jag har aldrig sett Tele2 mail. så det är svårt att svara dig.

 

Nu vet jag inte var du bor osv. men kan annars rekommendera att ta kontakt med någon Seniornet klubb om du har någon sådan i närheten. Där kan du få alldeles utmärkt hjälp och dessutom trevligt umgänge. Man ska ju inte göra reklam här i forumet men testa att googla på Seniornet Sweden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...