Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kiwi01

Markören försvann från bärbara

Rekommendera Poster

Skickade iväg några rader till forumet, direkt efter frös markören mitt på skärmen, den gick inte att flytta. Stängde av datorn med strömknappen och satte på igen någon minut senare. Pillar på musplattan med ingen markör syns till. Hur får jag fram den igen? Är så tacksam om ni hjälper mig, det är lite katastrofläge nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror på modell, men eftersom du inte har en aning om vad du gjort så misstänker jag att du har en HP med en pytte-liten lampa som lyser i ena hörnet av musplattan. Testa att dubbelklicka i det hörnet. Om lampan slocknar så kanske du blir en lycklig människa igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en Lenovo b50-10  https://www.dustinhome.se/product/5010961451/b50-10

Tror inte att jag så någon lampa när den fungerade heller. Har klickat och dubbelklickat men ingen markör kommer fram.

Jag skickade ju efter en optisk mus också Logitech B170. Bara jag kunde begripa hur jag ska få igång den. Ligger usb-kontakten nergrävd i musen? Se bild.

post-113521-0-19611000-1486752748_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Urprungsproblemet:

Det brukar finnas en funktionellapp som kopplar av/på touchpadden. Jag GISSAR att det är:

[Fn] knappen + [F6] knappen

Men det baserar jag på pytesmå produktbilder från nätet. Kolla [F1]-[F12], du letar efter den tangent som har en fyrkant som symbol (grön eller blå).

/Mh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack alla.

Jag klickade på Fn + F6, och efter att upprepade gånger tryckt på enbart F6 kom markören fram. 

Tusen tack för denna hjälp MH_resurrected!  :)

Men så inträffar detta: webbläsaren Chrome går inte att starta -  dvs exakt samma problem som jag hade i min stationära för ett par dagar sedan och som tog mig en och en halv dag att felsöka och  åtgärda. (i tråden "Webbläsaren fryser").  Hur är det möjligt?

Två datorer pajar, surfplattan haltar, strömavbrott i 40 min. sovrumsfönstret Skräller upprepade gånger denna lördag morgon, fattas bara att någon börjar borra också. Jag är u-t-m-a-t-t-ad.

(Ber om ursäkt för mitt gnäll, går och lägger mig. :angry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...