Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort en tom sida i Word2010


lasse67

Rekommendera Poster

Hej

 

har Word 2010 och ska försöka få bort en tom sida som jag inte vill ha med. har gjort som alla beskriver

 

1. gå längst ner och tryck på delete/ backsteg   funkar inte

 

2. har gått upp I stycke ock visa/dölj sidfot och sidbrytningar, har tryck 3000 gånger på alla tangenter som kan tänkas och symboler . funkar inte,

 

varför ska dte vara så svårt att ta bort en sida? det är ju inte rocketscience  precis. nu skulle det ha stått 30000 tusen olika svordomar här men det besparar jag er.

 

har läst och följt säkert  15 tips men inget fungerar är det någon som vet vad som kan vara felet? sidan är kvar precis som ett gammalt tuggummi som fastnat under foten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sparar en kopia av dokumentet, öppnar kopian och tar bort flera rader i dokumentet - försvinner den tomma sidan då?

 

(Jag har ett dokument, ett pärmregister, där det på den enda sidan finns en tabell. I tabellens egenskaper har jag tvingat varje rad att vara en fast höjd för att fylla sidan så mycket som möjligt. Detta innebär att det skapas en tom extrasida.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske skulle tillägga att det finns en tabell och sidhuvud och sidfot I dokumentet. har provat att tagit bort sidhuvud och sidfot men det funkar ändå inte.

 

har provat att spara en kopia och raderat rader men då försvinner de tidigare sidorna och den sista(tomma) hänger envist med så till slut finns bara den tomma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

har provat alla dina användbara  tips  som är jättebra att veta om I framtiden, men inget funkar.

 

I botten på den sista tomma sidan så står det sidfot och sedan strax därunder Sidhuvud Avsnitt 2.

På de andra sidorna  så står det sidhuvud sidfot / avsnitt 1.

 

det märkliga är att det står sidhuvud och sidfot underst på den tomma och ,precis som det ska , på de övriga d.v.s att sidhuvud däruppe och sidfot därnere.

 

då kan man ju tro i sin vildaste fantasi att  det bara är och ta bort sidhuvud o sidfot. nej då, det går inte,

 

Vart är logiken I detta program?

 

när jag står I det  tomma dokumentet och trycker Ctrl + Bakåt så försvinner det tomma dokumentet men också sidhuvud och sidfot på de övriga oxå som jag vill ha kvar. känns som det är något med sidhuvud o sidfot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Markera det sista stycketecknet (det som de flesta tolkar som Enter-tecken).

Minska ner storleken på typsnittet till 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...