Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook - "Frånkopplad" vid start


nilmol

Rekommendera Poster

Har gjort allt som rimligen kan begäras, inkl stor reparation av Office 365. Ändå envisas Outlook med att starta i läget "Frånkopplad". Se bild nedan. Vad är det som är så bra med det att MS gjort det omöjligt att ändra på?

Måste man avinstallera Office och sen avinstallera Windows samt därefter köpa en ny dator för att få till stånd en ändring på detta?

 

Kan nån hjälpa till med en vettig fungerande lösning, pls?

 

/n

post-139246-0-42018200-1486481546_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men nej.

Reparera har jag kört utan framgång - flera gånger faktiskt.

Att avinstallera och sen installera om igen är inget alternativ, då installerar jag hellre ett mailprogran som funkar från början. Det här är egentligen inte jag som ska pyssla med. Det verkar ju vara många som är drabbade och då borde MS vara snabba med en fix i en av sina ändlösa uppdateringar. Kan jag tycka. Att man har såna klåpare till programmerare på MS är en gåta. Suck.

 

/n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade du verkligen den lösning som 5 personer tyckte hjälpte dem ?
"StefanMEriksson svarade den 19 november 2015: Om du använder Skype för företag (Lync) stäng då detta och starta om Outlook. (Jag hade exakt samma problem och detta fixade det för mig.)"

 

För Read more tror jag Stefan refererar till Tony Chens "You may close down Lync, ensuring it was not running in background (in Task Manager making sure that the communicator file wasn't running), then restart Outlook to check the result" eftersom det är vad han själv föreslår.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag använder varken Skype eller Lync. Allt på min dator är rätt mycket standard. Win 10, Office 365, Adobe Reader, McAfee antivirus, VLC mediaplayer. Inga konstigheter, inga specialinställningar, inga efterinstallerade tilläggskomponenter eller udda arrangemang.

 

Så jag blir lite störd av råd som går ut på att "stäng av det eller det", "avinstallera det", mm mm. Det är min fasta övertygelse att MS borde kunna anställa programmerare som klarar av att göra program som funkar åtminstone i den enklaste av installationer - typ min. Eller åtminstone, som ett absolut minimikrav, bifoga en fix till de problem som rapporteras. De skickar ju ut uppdateringar för jämnan utan att man märker några användbara förbättringar av betydelse. En annan prioriteringsordning vore att fixa till befintliga problem innan man distribuerar nya påhitt.

 

/n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag använder varken Skype eller Lync. Allt på min dator är rätt mycket standard. Win 10, Office 365, Adobe Reader, McAfee antivirus, VLC mediaplayer. Inga konstigheter, inga specialinställningar, inga efterinstallerade tilläggskomponenter eller udda arrangemang.

 

Så jag blir lite störd av råd som går ut på att "stäng av det eller det", "avinstallera det", mm mm. Det är min fasta övertygelse att MS borde kunna anställa programmerare som klarar av att göra program som funkar åtminstone i den enklaste av installationer - typ min. Eller åtminstone, som ett absolut minimikrav, bifoga en fix till de problem som rapporteras. De skickar ju ut uppdateringar för jämnan utan att man märker några användbara förbättringar av betydelse. En annan prioriteringsordning vore att fixa till befintliga problem innan man distribuerar nya påhitt.

 

/n

 

McAfee är ju inte standard, utan det och Norton är ju båda kända för att många gånger orsaka problem. I världen finns kanske 1 miljard Office-installationer och i förhållande till det är det en mycket liten andel som har det problem du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha ett virusprogram måste väl ändå betraktas som standard?!? Det tror jag nog de flesta (alla?) är överens om? Att McAfee och Norton tillhör ett par av de allra vanligaste (dvs en "de facto" standard) ligger väl också hyfsat nära sanningen?

McAfee var faktiskt installerad på förhand (tillsammans med Win 10) på min dator när jag köpte den.

Så jag förstår inte riktigt hur du resonerar där. Såvida jag inte missat ett paradigmskifte när datoranvändarna slutade använda virusprogram?

 

Få liknande problem i 1 miljard installationer, tro det?

Det är tillräckligt vanligt för att inte bara generera en hiskelig massa träffar när man söker på det utan det anges dessutom särskilt "Support och återställning....", se bild nedan.

Problemet är dock att "Support och återställning inte heller fungerar, man hamnar i en ändlös loop där det frågas efter lösenordet till inloggningen till kontot.

 

/n

 

post-139246-0-71384000-1486565770_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outlook är ställd på "Sänd" vid start.

 

Sänd?

 

Är inte det någon annan inställning?

kan du ta en skärmdump på den och posta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha ett virusprogram måste väl ändå betraktas som standard?!? Det tror jag nog de flesta (alla?) är överens om? Att McAfee och Norton tillhör ett par av de allra vanligaste (dvs en "de facto" standard) ligger väl också hyfsat nära sanningen?

McAfee var faktiskt installerad på förhand (tillsammans med Win 10) på min dator när jag köpte den.

Så jag förstår inte riktigt hur du resonerar där. Såvida jag inte missat ett paradigmskifte när datoranvändarna slutade använda virusprogram?

 

Få liknande problem i 1 miljard installationer, tro det?

Det är tillräckligt vanligt för att inte bara generera en hiskelig massa träffar när man söker på det utan det anges dessutom särskilt "Support och återställning....", se bild nedan.

Problemet är dock att "Support och återställning inte heller fungerar, man hamnar i en ändlös loop där det frågas efter lösenordet till inloggningen till kontot.

 

/n

 

Microsoft tycker ju att det räcker med det antivirusprogram som ingår i Windows 10, dvs Defender, och tyvärr är det ju väldigt många som nöjer sig med det. McAfee har väl en rätt liten marknadsandel numera och jag har sett något om att Avast är det med störst marknadsandel. Men oavsett så är det rätt vanligt att McAfee och Norton orsakar problem, även om det mest märks vid Windows-uppgraderingar.

 

"Försöker ansluta" eller "Frånkopplad" ständigt låter mest som problem med att ansluta till mejlservern, men det är ju symptom som kan bero på mängder av olika problem. Inte något som skulle lösa sig med en enda fix i Outlook. Låter inte som ditt problem heller eftersom du bara har det vid start om jag förstår det rätt.

 

Men Outlook är inget jag använder utan det är Thunderbird som gäller för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst vore det en välgärning om MS prioriterade att få sina redan befintliga program, typ Outlook, att fungera i stället för att komma med nya, typ Defender, som ska konkurrera med en redan överetablerad marknad där alla konkurrenter är överlägsna.

Men det har jag visst redan påpekat i generella termer.

 

Det finns inget värre än en driftig j--el på väg åt fel håll...

 

/n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...