Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox, städa enkelt bort döda bokmärken


Thirteen

Rekommendera Poster

Kan nog kanske behövas lite mer recensioner innan man vet om denna fungerar bra, 1recension ger inget bra underlag, speciellt om användaren ger dåligt betyg.

Eller har du andra erfarenheter Thirteen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog kanske behövas lite mer recensioner innan man vet om denna fungerar bra, 1recension ger inget bra underlag, speciellt om användaren ger dåligt betyg.

Eller har du andra erfarenheter Thirteen?

 

Inte så stora erfarenheter här!

Gjorde stickprov på de, kanske 15, bokmärken som tillägget hittade innan radering.

 

Sant att tillägget är nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett "utmärkt" tillägg för Ytterligare kartläggning av dig och dina vanor.

FET-nej.

Varför tror du att tillägget kartlägger dig?

Har du läst dess källkod som det länkas till nära slutet av sidan?

Jag kan inte se att någon information om ens bokmärken lämnar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nu själv att inaktivera tillägget efter städning av mina bokmärken. Ser för min del ingen anledning att låta tillägget vara aktivt hela tiden.

Så nu är det inaktivt till nästa gång det behöver städas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du att tillägget kartlägger dig?

Har du läst dess källkod som det länkas till nära slutet av sidan?

Jag kan inte se att någon information om ens bokmärken lämnar datorn.

Hej Cecilia, jag använder enkla "logaritmer" när jag analyserar något.

Källkod är utanför mitt kunnande.

Men eftersom programmet behöver besöka sidan...? som bokmärket pekar emot, för att se om bokmärket är aktivt, så får det en karta över mina surfvanor. Vad vet jag idag med den avancerade kodskrivning som finns vad programmet lämnar av på vägen.

Eftersom all specifik information är hårdvaluta, så begränsar jag gärna, men inte in absurdum... för det skulle väcka ett "annat" intresse haha!

När lösenordshanterare och att förvara lösenord i "molnet" kom upp, fick jag en "Ny" syn på "tillvaron".... - DET - ÄR - INTE - SANT....!

Jag skulle, vid behov, hellre ha med mig 4 kollegieblock A3! än att ha mina lösenord lagrade "externt" OCH koppla in kylskåpet på nätet.

Sen att jag använder mitt namn, baklänges, behöver inte "komma ut"... men mitt egentliga namn.

p.s.... alla förslag undanbedes..... vänligt men....bes.... Utan att förhäva mig, så kan det finnas nåt tangentbord det kliar i att klargöra :D ... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man inte att ett tillägg/cookie/program ska få någon som helst koll på ens surfvanor, så finns väl bara ett alternativ, sluta använda internet.

 

Beträffande lösenordshanterare, och att förvara lösenord i molnet, så finns det program som inte använder molnet, utan det förvaras lokalt.

Så man kan slippa kollegieblocket ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, jag använder enkla "logaritmer" när jag analyserar något.

Källkod är utanför mitt kunnande.

Men eftersom programmet behöver besöka sidan...? som bokmärket pekar emot, för att se om bokmärket är aktivt, så får det en karta över mina surfvanor. Vad vet jag idag med den avancerade kodskrivning som finns vad programmet lämnar av på vägen.

Eftersom all specifik information är hårdvaluta, så begränsar jag gärna, men inte in absurdum... för det skulle väcka ett "annat" intresse haha!

Nåja, jag läste källkoden innan jag skrev mitt förra inlägg och det var synnerligen enkelt, troligen mindre än 100 rader, och det innehöll inget om att spara något eller skicka något vidare utan var typ:

 

Hämta ett bokmärke

Försök ansluta till sidan som finns i bokmärket

Om felkod tillbaka fråga användaren vad som ska göras med bokmärket.

 

Upprepa med nästa bokmärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så stora erfarenheter här!

Gjorde stickprov på de, kanske 15, bokmärken som tillägget hittade innan radering.

 

Sant att tillägget är nytt.

Hej Thirteen, missförstå inte min kommentar,  det är Guld! när någon delar sina upptäckter!!!!

Det var en onödig överdrift av mig, som är nojjig för all övervakning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Thirteen, missförstå inte min kommentar,  det är Guld! när någon delar sina upptäckter!!!!

Det var en onödig överdrift av mig, som är nojjig för all övervakning.

 

Bättre vara kritisk än godtrogen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...