Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte längre klicka på länkar i Outlook 2010


Angantyr99

Rekommendera Poster

Jag kan inte längre klicka på länkar i Outlook 2010. Får då meddelande:

"This operation has been canceled fue to restrictions in effect on this computer. Please contact your system administrator."

Har haft felet tidigare men kommer inte ihåg vad jag gjorde för att lösa det. Det hjälper inte att slå av brandvägg och virusskydd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tillfälligtvis sätta Internet Explorer som standardwebbläsare har hjälpt i en del fall.

 

Ha inte Outlook öppen när du går in i Internet Explorer Verktyg> Internetalternativ> Fliken Program Klicka på länken Gör Internet Explorer till standardwebbläsare > OK

Stäng Internet Explorer.

 

Nu kan du öppna Outlook 2010 och se om länkarna i mejlen går att klicka på.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tillfälligtvis sätta Internet Explorer som standardwebbläsare har hjälpt i en del fall.

 

Ha inte Outlook öppen när du går in i Internet Explorer Verktyg> Internetalternativ> Fliken Program Klicka på länken Gör Internet Explorer till standardwebbläsare > OK

Stäng Internet Explorer.

 

Nu kan du öppna Outlook 2010 och se om länkarna i mejlen går att klicka på.

 

Så fort jag läste ditt svar kom jag ihåg problemet och lösningen. Behövde inte välja MS explorer som standardwebläsare. Det räckte med att byta till en annan standardwebläsare än den jag körde för att få länkarna att fungera. Kunde sedan byta tillbaka till den föregående standardwebläsaren och länkarna fungerar fortfarande.

Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...