Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Angantyr99

LÖST Kan inte längre klicka på länkar i Outlook 2010

Rekommendera Poster

Angantyr99

Jag kan inte längre klicka på länkar i Outlook 2010. Får då meddelande:

"This operation has been canceled fue to restrictions in effect on this computer. Please contact your system administrator."

Har haft felet tidigare men kommer inte ihåg vad jag gjorde för att lösa det. Det hjälper inte att slå av brandvägg och virusskydd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mbgtmari

Att tillfälligtvis sätta Internet Explorer som standardwebbläsare har hjälpt i en del fall.

Ha inte Outlook öppen när du går in i Internet Explorer Verktyg> Internetalternativ> Fliken Program Klicka på länken Gör Internet Explorer till standardwebbläsare > OK

Stäng Internet Explorer.

Nu kan du öppna Outlook 2010 och se om länkarna i mejlen går att klicka på.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Angantyr99

Att tillfälligtvis sätta Internet Explorer som standardwebbläsare har hjälpt i en del fall.

Ha inte Outlook öppen när du går in i Internet Explorer Verktyg> Internetalternativ> Fliken Program Klicka på länken Gör Internet Explorer till standardwebbläsare > OK

Stäng Internet Explorer.

Nu kan du öppna Outlook 2010 och se om länkarna i mejlen går att klicka på.

Så fort jag läste ditt svar kom jag ihåg problemet och lösningen. Behövde inte välja MS explorer som standardwebläsare. Det räckte med att byta till en annan standardwebläsare än den jag körde för att få länkarna att fungera. Kunde sedan byta tillbaka till den föregående standardwebläsaren och länkarna fungerar fortfarande.

Tack för tipset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...