Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Inger Maryissa

Windows 10 problem..ladddar ej ner uppdateringar

Rekommendera Poster

Jag har problem med Windows Update i min relativt nya dator med Windows 10

första månaderna gick det bra att ladda ner uppdateringar

 

men i och med Anniversary Update version 1607 fick jag problem med uppdateringar

uppladdningen stod still på hämtar 0 %

så denna stora uppdatering fick jag hämta ner manuellt från sidan på Microsoft

och allt gick bra...

 

Men sedan gick ett par månader och Windows update sa hela tiden att det kollat efter uppdateringar och att datorn var uppdaterad

men så började jag bli misstänksam och klickade på hämta uppdateringar,

och vips fanns några där trots allt  

 

så jag tryckte på ladda ner, Windows update bara stod och tuggade på 0 %

men rätt som det var efter några dagar så laddades en uppdatering ner

Och efter flera dagars "tuggande" med 3 % så laddades en till uppdatering ner

( jag kollade på installerade uppdateringar och de fanns där )

 

Nu står windows update och "tuggar" på 8 % och så där håller den på varje dag innan uppladdningen avbryts efter flera timmar

och fortsätter på samma sätt nästa dag

 

och det verkar som uppdateringar står i kö...

och först kan det stå t.ex laddar 65 % och sedan går tillbaka till 8 %

 

hoppas jag lyckats beskriva det hela så ni förstår vad jag menar

 

Jag undrar om någon vet varför mitt Windows update uppträder så här nu ?

och finns det något jag kan göra ?

så tacksam för tips... 
Redigerad av Inger Maryissa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa följande för att se om det är någon skadad systemfil som orsakar problemet:
⦁ Högerklicka på startknappen nere till vänster och välj Kommandotolken (Administratör).
⦁ I Kommandotolkens ruta skriver du (kopierar och klistrar in): 

dism /online /cleanup-image /restorehealth   
⦁ Tryck på Enter-tangenten och låt datorn jobba, det kan ta långt tid innan den är klar.
⦁ När datorn är klar så skriver du följande i samma ruta (avsluta med Enter): 

sfc /scannow 
⦁ När datorn är klar med det kommandot så startar du om den och testar igen för att se om problemet är löst.

Kvarstår det så testa detta:
Sök efter Powershell i sökfältet i aktivitetsfältet. Högerklicka på Powershell och välj att köra det som administratör.

Kopiera följande text: 

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppxManifest.xml"}

Högerklicka i Powershell så klistras texten in automatiskt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...