Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Specifikt win 10 trubbel


Stadsbyggaren

Rekommendera Poster

Stadsbyggaren

Jag uppdaterade till windows 10 gratis i sommar. Vid senaste uppdateringen hände något som fick flera saker att hända, windows blev i praktiken oanvändbar. Efter att ha följt en massa olika tips på forumet så gav jag upp. Jag har nu installerat windows 7 på min andra ssd-disk och startar med den. Jag vill dock få bort min trasiga windows 10 från min första ssd-disk. Disken innehåller ett annat program också som jag inte ska ta bort, jag kan alltså inte rensa hela disken. Hur får jag bort windows 10?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker det med att du bara tar bort Windows-mappen och andra mappar du inte längre behöver?

 

Har du kollat att programmet som ska vara kvar fortfarande fungerar?

 

Du kan hämta installationsprogrammet för Windows 10 på Microsofts webbplats och installera det på nytt om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Stadsbyggaren

Räcker det med att du bara tar bort Windows-mappen och andra mappar du inte längre behöver?

 

Har du kollat att programmet som ska vara kvar fortfarande fungerar?

 

Du kan hämta installationsprogrammet för Windows 10 på Microsofts webbplats och installera det på nytt om du vill.

Jag installerade win 10 på den andra hårddisken, funkar fint. Men nu fungerar förstås inte de gamla programmen som var kopplade till den första Windowsinstallationen. Jag ska prova att installera om win 10 på den ursprungliga platsen igen för att se om programmen funkar. Gissar att det inte kommer funka. Finns det något sätt att länka om de existerande programmen till den nya Windows installationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade win 10 på den andra hårddisken, funkar fint. Men nu fungerar förstås inte de gamla programmen som var kopplade till den första Windowsinstallationen. Jag ska prova att installera om win 10 på den ursprungliga platsen igen för att se om programmen funkar. Gissar att det inte kommer funka. Finns det något sätt att länka om de existerande programmen till den nya Windows installationen?

Program behöver du installera om för under en programinstallation läggs det in nödvändig information i Windows register och den informationen finns ju nu inte längre kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...