Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka till - Epostmottagare


jon1

Rekommendera Poster

Högerklickar på ett foto i min dator för att Skicka till - Epostmottagare. Kommer då upp : Det finns inget associerat e-postprogram osv. Jag har fyllt i Chroome som standardprogram för epost (Gmail) och även försökt lägga till registernyckel som fattas (MAPI) men det funkar inte ändå. Kan någon hjälpa mig hur jag skall få till det?

jon1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chroome är inget epostprogram. Det är en webläsare. Gmail är inget epostprogram. Det är ett epostkonto. Du behöver ett epostprogram som Mozilla Thunderbird, Windows 10 Epost app eller Windows Live Mail och sedan lägga till Gmail kontot i epostprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen

Har nu vidtagit dom åtgärder som jag fick tips om. Det funkar ändå inte.

Klickar på (Skicka till - Epostmottagare). Får upp  Det finns inget associerat e-postprogram osv. Att det skall vara så knöligt.

jon1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Denna tråd förklarar hur du gör:

 
I korthet så ska du utföra inställningen i Chrome webbläsaren.
 

 

  1. Click the Chrome menu Chrome menu on the browser toolbar. (tre lodräta punkter till höger om adressfältet)
  2. Select Settings > Show advanced settings. (Inställningar - Visa avancerade inställningar)
  3. In the "Privacy" section, click Content settings. (Sekretess -> Innehållsinställningar) 
  4. In the dialog that appears, find the “Handlers” section. (Hanterare)
  5. Click Manage handlers.  (Hantera protokoll)
  6. Use the drop-down menu next to a listed protocol to select the web service that should be used by default.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det hos dig i Inställningar - System - Standardappar?

 

Vilket epostprogram har du nu?

Menar du kontrollpanelen - Standardprogram? Om inte, var hittar jag system - standardappar? Mitt epostprogram är Windows inbyggda epostprogram.

Vänligen

jon1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tom ruta, ja det var precis det som hände frågeställaren bikeit (i Ove Söderlunds länk):
"bikeit sa: När jag klickar på Hantera protokoll så är ju rutan tom?"
men sedan fick ju bikeit ytterligare instruktioner varefter allt fixade sig.

"Hanna J. sa: Kan du försöka ta bort Gmail som ditt standardkonto för att skicka e-post och sedan lägga till det igen?

 

För att göra det, klicka på Chrome menyn (de 3 punkterna) -> Inställningar -> Visa avancerade inställningar (längst ner på sidan) -> Sekretess/Innehållsinställningar -> Hanterare/Hantera protokoll -> Bredvid "Skicka till" kolla om "Mail.google.com" finns med. Om så är fallet, ta bort det och följ dessa instruktioner:

När du loggar in på ditt Gmailkonto för första gången ser du en protokollhanterarikon (i form av en dubbeldiamant) i webbläsarens adressfält. Klicka på dubbeldiamanten och du kommer att bli tillfrågad om du vill tillåta Mail.google.com att bli ditt standardkonto för att skicka e-post. Skulle du inte se någon dubbeldiamantikon så kan du prova det bästa svaret i den här tråden: länken in this thread"

 

Bild av en dubbeldiamantikon i adressfältet finns visad här
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/GGWq9hnTP54
 

Jag ser nu att den dubbla diamantikonen även finns här

http://www.technobuzz.net/hack-google-chrome-to-compose-email-directly-from-address-bar/

 

Hursomhelst så behövde bikeit aldrig gå till this thread eftersom hen hittade diamantikonen och valde 1) Tillåt och, under webbplats, valde 2) "mail.google.com" och inte "ingen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...