Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Massutskick mail


Martassen

Rekommendera Poster

Om man ska skicka samma mail till fler mottagare , hur många går då att ha som mottagare i exempelvis hemlig kopia? . Outlook i detta fall.

 

Brukar maxgränsen ligga på 50 mottagare åt gången för att det ska nå alla?

 

Om man då ska skicka samma mail till 200 mottagare så antar jag att man bör ha till 50 mottagare och sedan nytt mail 50 igen osv och göra detta 4 gånger? Om det nu är ungefär 200.

 

Bör man ändra innehållet i ämnesraden, textinnehåll efter första omgången 50 för att det inte ska tolkas som skräp?

 

Fråga2

Finns det nån maxgräns hur många gånger man kan skicka samma mail , antal mottagare per dygn?

Om man skickar till 50 och ska vänta par timmar innan nästa omgång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde den var ny på grund av den klickbara rubriken till vänster "Konfigurera e-post i Outlook 2016" och Outlook 2016 är ju nytt men på introduktionssidan (https://intra.kth.se/it/support/guider)

står det förstås "Senast ändrad: 2012-09-11"

 

Du har säkert rätt i att det beror på vilken server som används. Förhoppningsvis får du något svar från någon annan som använder sig av massutskick. Det finns ju andra företagare här på Eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror nog mest på vilket företag som har mejlservern. Jag har för mig att jag på Microsofts forum har sett folk som frågat ungefär samma sak gällande Microsofts mejlserver och att man då i trådarna kommit fram till att just inte gått att skicka till mer än ca 50 st och att man sen måste vänta någon dag för att inte riskera att kontot flaggas som spammare (förutom att det gäller att mottagarna inte spamflaggar de mottagna mejlen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte fråga webbhotellet om du kan skicka alla 100 meddelanden samtidigt? Jag antar att du betalar för tjänsten så då bör du ju kunna få svar från webbhotellet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

De flesta internet/epostleverantörer har satt in en maxgräns avseende adressater för att begränsa risk för spam.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...