Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla upp sig via kompis modem och få dennes IP nummer


execexec

Rekommendera Poster

Hej

 

För att kunna läsa olika tidningar utan att betala, kunna hjälpa mina föräldrar med deras datorer på distans och lite andra grejer skulle jag vilja kunna surfa på nätet med deras IP-adress fast hemifrån mig.

 

Jag har aldrig gjort något sådant tidigare men tänker mig att jag sätter upp en VPN server hos dem. Kan detta göras på deras ADSL modem, om modemet stödjer detta?

 

Allt med deras tillåtelse såklart. 

 

Hur kopplar jag upp mig mot den i så fall?

 

Jag har försökt googla runt men hittar bara en massa trådar där folk vill hacka sig in i andras datorer och nätverk, det försöker jag inte göra utan kommer ha tillgång till deras modem och kan konfigurera det på plats med deras datorer.

 

Jag har som sagt inte hittat några guider för hur man gör detta men misstänker att det borde finnas.

 

Finns det aspekter som jag borde tänka på?

 

Stort tack på förhand

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh? Vad exakt är det du vill göra? Och är det en kompis eller är det föräldrarna?

Varför behöver du använda en annan IP-adress än den du redan har?

 

Hjälpa föräldrar med datorer på distans går utmärkt med TeamViewer. Installera på de datorer som "behöver hjälp" och installera på din egen. Inget annat behövs.

 

Läsa tidningar utan att betala? Hur menar du då? Skulle du kunna göra det med en annan ip-adress menar du?

Om du nu har tillåtelse av ex. dina föräldrar kan du väl låna deras användaruppgifter hos ex. Readly, eller vilken tjänst du nu avser.

 

Tror du behöver förklara mer för att du ska kunna få mer hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...