Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Silverbacken

LÖST Skifta mejladresser

Rekommendera Poster

Silverbacken

Jag har två mejladresser i Google Chrome. Windows 10. Vid uppstart vill jag ändra den adress som visas först. Hur skifta dessa ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63

Google Chrome är ingen e-postklient.

Men du kanske menar att du använder Chrome för att hantera e-post via webben?

För GMail tycks det vara den senaste inloggningen som gäller. Alltså om man startar Chrome (eller annan webbläsare) och ansluter till valfri Google-sida så är man inloggad (om man valt detta) med den senaste använda profilen. Om man då går till GMail så följer den profilen med. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiwi01

Om du har det som jag tror, dvs likadanat som jag, så finns det åtminstone två sätt. Varje gång jag tar bort webbinformation från Chrome måste kontonamnen (mailadresserna) skrivas in på nytt. Börja då med kontot du vill ha överst, logga in och ut, klicka sedan på lägg till konto och logga in/ut.

Möjligen bör man kunna, när man har kontona framme, klicka på lägg till konto och skriva in kontot som du vill flytta ner, sedan klicka på ta bort konto och ta bort det som nu borde finnas där två gånger. Har dock inte testat själv. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Silverbacken

Ja, så enkelt var det som kivi01 skrev. Logga ut bägge. Sedan logga först in den adr jag vill ha först. Sedan den andra .

Stort tack för hjälpen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...