Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ansluta trådlösa hörlurar till teven?


stickans

Rekommendera Poster

Jag har TV i sovrummet, men vill helst kunna lyssna med hörlurar, om min sambo inte är lika intresserad av programmet. Har hörlurar med väl korta kablar. Men skulle helst vilja få mig hörlurar och ansluta trådlöst till TVn. Det är ingen smart-TV, utan en vanlig gammaldags platt-TV.

1. Går det att ansluta trådlösa hörlurar till en icke smart-TV? Krävs i extrautrustning i så fall?

2. Om detta inte går, är då anslutning av min mobil med internet till trådlösa hörlurar via min Chromecast, ett vettigt alternativ - och är det omständligt?

3. Tips på lämpliga hörlurar. Vill helst inte ha proppar och inte stora blaffor och då blir det väl on-ear? Vilken anslutning? Bluetooth går väl inte med en sådan TV? Mest sportprogram, så inget krav på hög ljudkvalitet.

4. Alternativa förfaringssätt?

Har du svar eller tips angående någon av frågorna, så är jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bar ett par Sony trådlösa lurar som kom med en basstation. Man kopplade in sin ljudkälla i basstationen och den pratade trådlöst med lurarna. Så man kunde använda dom med allt som hade ett 3,5mm uttag. Basstationen fungerade som laddare också om jag minns rätt.

 

Så det finns lösning för dig. Dock var det stora kåpor som du inte ville ha. Så jag är rätt säker på att Sony har ungefär det du söker. Sennheiser har motsvarande produkt och jag tror även Phillips.

 

Om du på prisjakt söker efter trådlösa hörlurar och filtrerar på RF så tror jag du kommer hitta varianterna med basstation som du kan ansluta till din tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bar ett par Sony trådlösa lurar som kom med en basstation. Man kopplade in sin ljudkälla i basstationen och den pratade trådlöst med lurarna. Så man kunde använda dom med allt som hade ett 3,5mm uttag. Basstationen fungerade som laddare också om jag minns rätt.

 

Så det finns lösning för dig. Dock var det stora kåpor som du inte ville ha. Så jag är rätt säker på att Sony har ungefär det du söker. Sennheiser har motsvarande produkt och jag tror även Phillips.

 

Om du på prisjakt söker efter trådlösa hörlurar och filtrerar på RF så tror jag du kommer hitta varianterna med basstation som du kan ansluta till din tv.

 

Tack .M, nu vet jag mycket mer hur jag kan få till det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ja, om TV:n har hörlursuttag men det har nog de flesta.

3. http://www.philips.se/c-p/SHC5200_10/tradloesa-hifi-hoerlurar/overblick. Ansluts till TV:ns hörlursuttag.

Tack NoWin! TVn har hörlursuttag, så jag ska kolla Philips genom på din länk och även gå in igen på Prisjakt och se på ev. alternativ. Prisjakt är en sajt jag tycker är suverän och som jag i princip alltid kollar på före köp. Inte minst funktionen att man kan välja ut ett antal alternativ och sedan jämföra + läsa omdömen och recensioner. När jag var in där tidigare så fick jag faktiskt känslan av att bluetooth inte var möjlig, utan att RF är mitt alternativ. Ja, eforum är ju en annan stor favorit genom åren, när det kört ihop sig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...