Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner?


Ivar

Rekommendera Poster

Hej. En mig närstående person har blivit av med sina drivrutiner till ljudkortet vid en hd-krasch. Det vore väl inget problem om man visste vad kortet hette, men det gör man inte. Det går inte att få fram nån som helst info om det. Var hittar jag standarddrivrutiner till ljudkort? Visst kan jag leta själv, men jag sitter lite trångt till, min arbetsgivare blir sur om det kommer fram. Alltså frågar jag er, eftersom jag vet att jag får ett snabbt och bra svar.

 

[inlägget ändrat 2001-10-04 10:52:56 av Ante]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar lådan, tar ut kortet och tittar på det; står det verkligen ingenting då ?

 

"standarddrivrutiner" för ljudkort finns nog inte, även om soundblaster korten är så vanliga att det nästan är en standard ;)

 

Det enklaste är väl att köra "lägg till hårdvara" wizarden i kontrollpanelen och låta Windows hitta kortet och installera dom drivrutiner som rekommenderas och följer med Windows(och det är bra många, som fungerar i dom flesta fall)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en standarddator? Isåfall vilken tillverkare och modell?

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget av värde på det, hur skumt som helst. "Lägg till ny hårdvara" funkar inte heller, den hittar inga drivrutiner som passar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper väl föga om man inte vet vad det är för kort? :)

 

Kortet bör hursomhelst vara utrustat med ett FCC ID-nummer - mata in detta i någon sökmotor så brukar man få en del vettig info - det minsta man får är iaf tillverkare, har man tur - även modell.

 

Sök här exempelvis - står även vart du hittar numret och hur det ser ut:

http://www.driverzone.com/fcc_id_search.htm

 

Eller den officiella:

http://www.fcc.gov/oet/fccid/

 

[inlägget ändrat 2001-10-05 08:59:46 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...