Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förlänga wifi-signal för trådlös backkamera?


Flash Gordon

Rekommendera Poster

Såja, nu ska vi se om detta går att lösa på ett eller annat sätt.

Mitt dilemma är att jag vill ansluta en backkamera med wifi, köpt på Ebay till valfri mobil enhet med ett avstånd på ca 11 meter. Backkameran går bra att ansluta till telefonen och man tittar via en app. Problemet är räckvidden, ibland så försvinner bilden även vid ca 5 meter. Backkameran har sitt egna nätverk och jag undrar om det är möjligt att ansluta den till en gammal router istället (man kör den som accesspunkt/repeater om jag uppfattat det rätt), då routern kan befinna sig mittemellan och halvera avståndet?

Kameran fungerar till Android, vilket utesluter att kunna koppla den till en repeater misstänker jag?

 

Självklart så kan jag säkert köpa en bättre backkamera, men nu är tiden knapp och kameran och routern har jag redan och det är ingen permanent lösning jag är ute efter,

jag ska låna en husvagn ett par dagar och vill gärna ha bättre koll bakåt än vad sidospeglarna ger.

 

Jag kan även sätta en överflödig mobil i ett telefonfäste med sugkopp på insidan av bakrutan på husvagnen och strömma signalen via wifi eller 3/4G, jag har tillräcklig datamängd, men de livesändningsappar jag testat har minst 5 sekunder lagg samt att det kanske inte finns täckning hela tiden.

Men det kanske finns kameraövervakningsappar som är lättinstallerade?

 

Men min föredragna lösning vore om det gick att förlänga wifi-räckvidden. Gör det någon nytta att förlänga antennsladden på kamerainterfacet? 

 

Enheter tillgängliga för experimentet:

Telefoner:

Sony xperia ZX

Sony xperia Z2

Apple iPhone 5S

Apple iPhone 4S

 

Tablet:

Sony Tablet Z2

 

Routrar:

Huawei B593 upplåst (f.d Tele2)

TPlink M7350

 

Kamera:

Får man länka till Ebay?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis får du länka till Ebay (så länge som du inte är ute efter att sälja dina egna, närståendes etc prylar).

 

Repeaters ska förlänga trådlösa nätverk och det ska inte spela någon roll vad det är i de olika ändarna av nätverken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...