Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Recovery till ny dator?


Been

Rekommendera Poster

Jag har köpt en ny dator istället för min Zenbook laptop som dött. Innan den stannade för gott hann jag göra en systembackup med hjälp av Acronis True Image Home.

 

Min fråga är: Kan jag göra en Recovery till min nya dator från denna backup för att återfå mina bilder och dokument?

Jag ångrar i efterhand att jag inte backade upp dessa filer för sig.

 

Riskerar jag att sabba windowsinstallationen på den nya datorn om jag gör en recovery från den kompletta backupen?

Jag har installerat samma program som fanns på den gamla datorn. Minne, SSD-storlek och procssortyp (I 5) är desamma. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder jag ett annat program för backup och med det programmet kan jag återställa enskilda mappar utan att behöva återställa hela backupen. Jag har för mig att det går att göra likadant med Acronis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det går utmärkt att återställa hela diskar, partitioner, mappar eller filer mha Acronis True Image till din nya dator. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Been,

I ditt fall, där du redan har ett operativsystem installerat, verkar det vara lämpligast att endast återställa dina datafiler (bilder och dokument). Att återställa hela backupen med systemfiler och program kan ställa till med problem då styrkretsar etc förmodligen inte är desamma i den nya datorn som i den gamla även om SSD och processorn är densamma. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...