Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Orwells 1984


hup151_t

Rekommendera Poster

Såg en kriminalare på SVT Play "Mordutredningen". Handlingen förlagd till Bristol. Under filmen kunde konstateras att det fanns massor av övervakningskameror från vilka utredarna försökte få fram alla möjliga bevis. Kamerorna måste säkert vara högupplösta men hur och var lagras alla dessa videos totalt. Det måste sparas tb löpande på tapes och diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.telegraph.co.uk/technology/10172298/One-surveillance-camera-for-every-11-people-in-Britain-says-CCTV-survey.html

 

Englands "CCTV" övervakning har länge varit tokigt. Är dock bara en liten del av dessa som lagras centralt och lagring för detta är knappast ett problem längre. Prisexempel, du kan köpa Amazon-disk i molnet för 1 miljon sek / 5 PetaByte i månaden. Och detta är listpris för oss vanliga dödliga =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett prisexempel till hos Oracle Cloud Archive, 45.000kr/mån för 5PB i månaden. Detta motsvarar 60-70 år av video i HD-format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

England - är dagens moderna övervaknings-samhälle 101.

1984.

 

Det har det varit i många år faktiskt.

Det accelererade på slutet av -90 talet och sen har det bara gått utför.

 

Jag var och arbetade där många gånger under på 90-talet och för några år sedan när jag besökte McLaren en bit utanför så kände jag alls icke igen mig.
CCT-kameror på varenda byggnad i London och överallt man gick var man övervakad.

Frågan om dom känner sig tryggare ldag än för r5 år sedan innan bomberna i tunnelbanan?

Har arbetat i Kina också, och där har man också kameraövervakning, men huga - kan inte jämföras med England.

 

Jag hoppas att det inte är detta vi vill ha i Sverige.

Huga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...