Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda swish och kontant betalning på tradera


marklinmaster

Rekommendera Poster

marklinmaster

Hej! 

 

Tänkte sälja en gammal iMac G4 Globe som jag har liggandes. 

 

Jag skulle vilja använda swish eller kontant betalning eftersom jag enbart tänker erbjuda avhämtning och det blir enklast.

 

Tradera låter mig dock inte använda något annat betalningssätt än Klarna eller Paypal, eftersom datorkategorin har "generellt sett höga slutpriser" och jag inte har arbetat ihop en säljarbedömning. 

 

Till frågan, vad händer om jag anger Klarna som betalningssätt men skriver i annonsen att det går bra att betala kontant vid avhämtning eller via Swish? Kommer Tradera på något sätt "tvinga" köparen att betala med Klarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marklinmaster

Jag som har sålt för få varor är tvingad att använda traderas påtvingade betallösning (slutat och sälja)

Så det kommer alltså inte funka att välja Klarna som alternativ men sen ta betalt kontant? 

Suck, jag får väl använda blocket istället. 

 

Tack så mycket för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan du inte använda Swish då? Det blir ju nästan som kontant betalning. 

 

Jag säljer också på Tradera men använder alltid Klarnas lösning, då kommer pengarna in på kontot utan att jag behöver uppge mitt (hemliga) bankkontonummer till en okänd person. Så var det inte förr, nu är det annorlunda eftersom det finns många som bluffat med nätannonser har jag läst. Det är väl därför det tagit bort det. Tråkigt men sant.

 

För övrigt har flera lunchrestauranger där jag jobbar börjat ta betalt med kort och Swish, "inga kontanter" heter det i kassan, så jag känner att man måste hänga med i utvecklingen... Detta antagligen pga rån-risken, de vågar inte ha mynt och sedlar inne i restauranglokalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: Kan du inte i annonsen tydligt skriva ut att du vill ha betalt i förskott, i god tid, före avhämtningen, så att du ser ordentligt att du fått pengarna?

 

Jag sålde också en dator men upptäckte att jag inte var ensam om att göra detta, jag såg att slutpriserna ofta inte alls blev så höga som man skulle ha hoppats. Jag hade dock tur med just min auktion och fick kanske 20% av nypriset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...