Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook strul?


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej !

 

När jag har skickat mejl går jag till mappen skickat, för att kolla om bilagor o.s.v.  är ok. I dag när jag skickade ett mejl , hittade Outlook inte den bifogade bilagan, utan stod bara och "tuggade". Jag gjorde en rep av Adobe Acrobat utan resultat Nu vet jag inte om mottagaren fått bilagan eller ej ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att göra om hela proceduren och skicka igen?

Du kan ju börja med att skicka ett meddelande till dig själv och bifoga samma fil.

Alltså samma avsändaradress som mottagare.

 

Får du då denna efter ett tag så vet du ju att det fungerar att skicka meddelanden med just den bifogade filen.

Är däremot filen för stor så kan det komma att avvisas från mejlservern. Tex. det finns många än idag som har max filstorlek om 10MB och om brevlådan hos mottagaren inte tömd, det är för för mycket i den, så kommer meddelandet (e-posten) att avvisas om det inte ryms.

 

Ett sådant sk. avvisar-meddelande kan ibland ta ett långt tag innan det dyker upp hos avsändaren.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Flugfiskaren !

 

Nej, bilagan är inte för stor, och det funkade när jag skickade med Thunderbird. Felet borde då ligga hos Outlook ? Nu är jag så inkörd på Outlook.com, så jag har ingen större lust att byta till något annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag förstår inte riktigt vad du menar?

Det underlättar om du är tydlig i problembeskrivningen.
 

Nej, bilagan är inte för stor, och det funkade när jag skickade med Thunderbird. Felet borde då ligga hos Outlook ? Nu är jag så inkörd på Outlook.com, så jag har ingen större lust att byta till något annat program.

 

Vilket epost klient är det som spökar och vilken är det som fungerar?

Tex. Fungerar det med Thunderbird och inte med Outlook.com?
Har det någonsin fungerat med just den e-postklient du försöker skicka med?

 

Om det fungerar i den ena och inte den andra, så är det bara att ändra dess inställningar för utgående epost, alltså att kolla först vad det står i den ena och sedan mata in detta i den andra.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När webbsidan Outlook.com inte fungerar som den ska hjälper det ofta att göra en återställning/reset av webbläsaren, dels för att få bort tillägg som inte är kompatibla och dels få bort gamla tillfälliga internetfiler som ligger kvar och stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! 

 

Nu har jag skickat o mottagit bilagor med Thunderbird o Gmail utan problem. Flera ggr i dag har jag inte ens kunnat logga in på Outlook, än mindre visat, sparat, eller laddat ner någonting.  Cecilia jag rensar min dator och webbläsare minst 3-4 ggr varje vecka med Ccleaner, så det har jag svårt att tro. Sådana här fel o liknande sker i princip varje gång det har kommit nya uppdateringar till W 10, så jag är övertygad var felet ligger, men det hjälper ju inte mig, att fixa felen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det om du använder Internet Explorer eller Edge (bara för att testa)?

 

En rensning med CCleaner är inte samma sak som en återställning.

 

Har tidpunkterna när du får problem eller mer problem något samband med när du kör CCleaner?

För CCleaner kan orsaka problem också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...