Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mellin

Dags att rensa

Rekommendera Poster

Mellin

Tycker att det är dags att rensa bort avdelningar som har varit döda allt för länge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Thirteen

Du menar inte kategori eller tråd?

I såna fall håller inte riktigt med. Söker man svar på något så spelar inte åldern på vare sig kategori eller tråd alltid så stor roll. Men visst, allt kan omprövas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Jag har möjlighet att slå ihop flera underforum till ett enda forum i forumöversikten, men problemet är att jag inte vet om det innebär att det blir problem på andra håll. Idag är det problem med att inlägg/trådar i de senaste forumen, Surfplattor och Windows 10, jag skapade inte dyker upp överallt, t ex i "Senast obesvarade trådar" i högerkolumnen.

Det krävs också att det flera personer som är intresserade av att diskutera vilka forum det skulle gälla och hur man slår ihop dem på bästa sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

Skulle önska en annan förändring men har inget bra förslag på hur.

Nu hamnar alla frågor som på något sätt är relaterat till Linux, oavsett program eller hårdvara, under "Operativsystem - Linux&Unix."

Åtminstone lägger jag frågorna där eftersom jag hoppas/tror att det forumet bevakas av personer med insikt om just Linux.

Lite annorlunda alltså jämfört med hur många övriga frågor diskuteras där man lite underförstått avser Windowsmiljö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Skulle önska en annan förändring men har inget bra förslag på hur.

Nu hamnar alla frågor som på något sätt är relaterat till Linux, oavsett program eller hårdvara, under "Operativsystem - Linux&Unix."

Åtminstone lägger jag frågorna där eftersom jag hoppas/tror att det forumet bevakas av personer med insikt om just Linux.

Lite annorlunda alltså jämfört med hur många övriga frågor diskuteras där man lite underförstått avser Windowsmiljö.

Ja, så är det ju och det är ju lite konstigt att dela upp Linux-relaterade frågor i flera forum eftersom de är så få. Idag finns det ju flera forum för Mac men det bästa vore ju att slå ihop dem till ett, av just skälet att de är så få.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

(Ogenomtänkt men) kanske skulle man lyfta ut Linux (och OS X) från "Operativsystem" och låta dessa bli en helt egen kategori?

Men då skulle man på något sätt upplysa om det om man redan letat sig ner i strukturen.

Låt säga att jag har en fråga om Libre Office Writer, specifikt i Linuxmiljö.

Då kan jag ju välja att ställa den i "Program - Ordbehandling Word m fl"

Där skulle jag förmodligen också få svar på min fråga men kanske inte i första hand av de som bevakar Linuxrelaterade frågor.

Å andra sidan kan ju moderator flytta alla trådar - som princip - om Linux är inblandat..

Knepigt, som GW skulle ha sagt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mbgtmari

Idag finns det ju flera forum för Mac men det bästa vore ju att slå ihop dem till ett, av just skälet att de är så få.

Ja, eftersom det är så få Mac-frågor är det väl lika bra att stoppa in Mac-program i Mac OS X & Classic.

Mac OS X & Classic Installation, problem etc i Apples operativsystem 1 114 ämnen 3 726 svar

Mac-program  294 ämnen 621 svar

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

(Ogenomtänkt men) kanske skulle man lyfta ut Linux (och OS X) från "Operativsystem" och låta dessa bli en helt egen kategori?

Men då skulle man på något sätt upplysa om det om man redan letat sig ner i strukturen.

Låt säga att jag har en fråga om Libre Office Writer, specifikt i Linuxmiljö.

Då kan jag ju välja att ställa den i "Program - Ordbehandling Word m fl"

Där skulle jag förmodligen också få svar på min fråga men kanske inte i första hand av de som bevakar Linuxrelaterade frågor.

Å andra sidan kan ju moderator flytta alla trådar - som princip - om Linux är inblandat..

Knepigt, som GW skulle ha sagt..

Det där med upplysandet låter inte enkelt :(

Ja, det är knepigt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stefan Eklinder

Windows 95/98/XP/Vista kan väl slåss ihop som Retroforum? :-)

Det är antika OS, som jag tror få använder idag. Självklart finnes det säkert folk som fortfarande kör dom. Tror dock att forumen är "döda" sedan länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mellin

F# har inte någon brytt sig om att skriva i sen 2010 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Thirteen

Windows 95/98/XP/Vista kan väl slåss ihop som Retroforum? :-)

Det är antika OS, som jag tror få använder idag. Självklart finnes det säkert folk som fortfarande kör dom. Tror dock att forumen är "döda" sedan länge.

Åja, än är inte Vista död!  B) 

https://support.microsoft.com/en-us/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mellin
Bärbart Ljud/Mp3-spelare 2014

Handdatorer 2013

Köpa gps 2015

Datamodellering 2014

SQL Server 2015

Ajax 2013

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiwi01

Tycker att sorteringen under Kategorier är ologisk - kanske så här i stället: Datorhårdvara - Operativsystem - Internet & Nätverk - Säkerhet - Program osv.

Eller att man börjar med gruppen som har flesta frågor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Tycker att sorteringen under Kategorier är ologisk - kanske så här i stället: Datorhårdvara - Operativsystem - Internet & Nätverk - Säkerhet - Program osv.

Eller att man börjar med gruppen som har flesta frågor.

Jag har för mig att jag tänkte att först skulle de kategorier som handlar om datorer komma eftersom det är vad de flesta är intresserade av och i brist på andra idéer ligger kategorierna sen i bokstavsordning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mbgtmari

Det är logiskt. Jag gillar att ha saker i alfabetisk ordning och har inte retat upp mig på nuvarande ordning. Att .M aldrig skulle få något svar på den enda fråga som ställts om programmeringsspråket F# var förresten inget som kunde förutsättas 2010.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...