Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

common daemon service


Rjson

Rekommendera Poster

Hejsan! Hoppas ni överlevt julen! Apropå mitt tidigare problem där windows 10 hänger sig vid uppstart så har jag lagt märke till att common daemon service är på 100% CPU vid uppstart allt som oftast. När jag avslutade aktiviteten så fungerade windows normalt igen. Å andra sidan undrar jag vad som åstadkommer att den är på 100% vid just uppstart?  Har googlat lite på det och det kanske är lämpligt att avinstallera det?

Laddade ner Malwarebytes å kolla igenom datorn å den hittade lite som den satte i karantän, får se om det påverkar något. Datorn fungerar ju helt normalt för övrigt när den väl inte hänger sig i starten...

Några råd kring detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det "Commons Daemon Service Runner" du menar?

Högerklicka på det namnet i Aktivitetshanteraren och välj Egenskaper. Vad står det för filnamn i rutan högst upp, t ex tomcat6.exe, och vad för Plats (mapp)?

Ladda upp den filen på sidan https://www.virustotal.com/sv/ och skanna den där. När filen har blivit kontrollerad av alla antivirusprogrammen och om något skadligt hittades i den, kopiera adressen i webbläsarens adressfält och klistra in den i ditt svar här.

 

Har du något program från Apache enligt Kontrollpanelens lista över program som går att avinstallera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...