Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows update.


cybertears

Rekommendera Poster

Hej alla fina människor.

Har problem med Windows update likt som många andra.

Ominstallation är gjord då jag satte in en SSD, alla drivers är uppdaterade.

När jag kör felsökaren för Windows Update får jag följande som repareras varje gång:

 

post-124092-0-76739000-1482454651_thumb.png

 

post-124092-0-30051700-1482454658_thumb.png

 

Någon som har tips på hur problemet kan lösas? ska jag avvakta några dagar som niklas1973 gjorde? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Börja med att köra sfc /scannow Guide - SystemFileChecker (SFC) i felsäkert läge på Windows

 

Därefter medan du ännu har kommandotolken igång som Administratör;

annars högerklicka på Start > välj Kommmandotolken (Administratör) > kommandotolken öppnas.

 

Och i detta fönster skriver du eller kopierar in först det ena kommandot och trycker Enter därefter när körningen är klar matar du in nästa kommando och Enter.

 

dism.exe /online /cleanup-image /scanhealth
dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth

 

Du bör kunna se resultaten också i detta kommandofönster om den hittat några fel och om den lyckas reparera dessa.

 

Starta om datorn efteråt och prova hur det fungerar.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Börja med att köra sfc /scannow Guide - SystemFileChecker (SFC) i felsäkert läge på Windows

 

Därefter medan du ännu har kommandotolken igång som Administratör;

annars högerklicka på Start > välj Kommmandotolken (Administratör) > kommandotolken öppnas.

 

Och i detta fönster skriver du eller kopierar in först det ena kommandot och trycker Enter därefter när körningen är klar matar du in nästa kommando och Enter.

 

dism.exe /online /cleanup-image /scanhealth

dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth

 

Du bör kunna se resultaten också i detta kommandofönster om den hittat några fel och om den lyckas reparera dessa.

 

Starta om datorn efteråt och prova hur det fungerar.

Mvh

jag körde aldrig det, jag la in windows 10 istället, blev trött på de, och de funkar bra än så länge.

kollade däremot hårddisk & minnena och där visas inga tecken på fel. testade däremot windows 8.1 i en virtuell miljö och den vägrar få ner uppdateringar, och får samma fel som på bilderna ovan. mycket knas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...