Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kunna söka i hela pdf-dokumentet?


anveforum

Rekommendera Poster

Vad använda för PDF-browser så att det går att söka i hela dokumentet och inte bara på en sida i taget?

Välkommen till Eforum!

 

Jag använder SumatraPDF som min mest använda PDF-läsare och i den söker man alltid i hela dokumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Foxit Reader och där får man välja om det är på aktuell sida eller i dokumentets samtliga sidor man vill söka. Genom att klicka på symbolen till vänster om sökrutan så utökas sökmöjligheterna i ett större dokument.

post-71662-0-40929900-1482429964_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder gratis Adobe Reader och där klickar man bara på sökikonen (ser ut som ett förstoringsglas med handtaget åt höger) uppe i verktygsfältet och hela dokumentet söks igenom.

Sökning stannar av vid varje träff i dokumentet som uppfyller sökfrasen och markeras och för att fortsätta sökningen till nästa ev. träff klickar man 'Nästa'

 

Men man kan också välja avancerad sökning och ställa in lite specialfunktioner, särskilda sökkriterier - symbolen ser ut som en kikare.

Och med avancerad sökning kan man också söka efter ord eller fras i "Alla pdf-dokument i" nån annan mapp eller disk.

Just detta har jag haft stor nytta av ibland då jag inte kommit ihåg vilken pdf-fil som innehåller just det jag är ute efter.

 

Man kommer också åt dessa sökfunktioner i menyn Redigera.

 

Det kan möjligen finnas undantag då vissa pdf-filer inte går att söka i beroende på hur skaparen av pdf-filen satt olika säkerhetsnivåer och begränsningar eller annat hur en sådan pdf-är skapad.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...