Logga in för att bevaka detta
Följare
0

Raspberry Pi 3 Wifi Ubuntu Server
Startad av
Mathias G, i Linux & Unix
-
Liknande Innehåll
-
Av Dimos
Hej
Jag har en iPhone X som stup i ett går över från wifi till 4G när jag är hemma, där jag har en ASUS-routerRT-AX58U.
När jag stänger av och sätter på igen wifi i mobilen, så kopplas jag till wifi igen.
Jag kopplar bort VPN, men den slås på igen när jag kopplas på nytt till wifi.
Jag har apparna F-Secure SAFE, Freedome och ID-Protection installerade i mobilen.
Kan någon av dessa appar gör att jag kopplas till 4G när jag är hemma? Jag hittar ingen inställning som jag kan ändra i apparna eller routern..
Tacksam för tips.
-
Av MonikaM
Hej, i hushållet har det installerats ett nytt nätverk via meshsystemet TP-link Deco X60.
ALLA andra enheter vi har i hushållet hittar detta nätverk, förutom min PC!
På min lista över befintliga nätverk finns endast "modernätverket" som är Com Hems router.
Innan TP-linken installerades var det inte några problem att hitta andra nätverk.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
/Monika
-
Av Liam Ekelund
Hejsan.
Har köpt en dator på blocket som personen har byggt själv. Precis när jag startade upp den så hittar datorn inte något nätverk. Vet ej vad problemet är 😞 det måste finnas någon form av lösning antingen någon adapter eller något liknande som man kan sätta på datorn. Kom med hjälp på lösningar eller tips.
Mvh// Liam
-
Av dawwa50
Jag undrar varför jag får upp felmeddelandet "Error displaying the error page" när jag försöker installera Joomla.
Jag har installerat Ubuntu Server på en dator, men har även lagt in Webmin som jag använder och exempelfilen visas utan problem, men när jag lägger in installationspaketet för Joomla, så visas texten "Error displaying the error page". Är det någon som vet vad det beror på? Jag skulle så gärna vilja få till en Joomla installation via Ubuntu Server. Den behöver endast fungera lokalt på datorn.
Tacksam för tips!
-
Av Sinnesfrid
Okej så jag vill skaffa wifi i hemmet men är inte exakt säker på hur jag ska koppla det, vad jag eventuellt behöver inhandla och är helt borta på alla termer så förklara gärna så grundligt som möjligt.
Har tidigare haft comhem och har ett modem/trådlös router ifrån dem. Men har nu flyttat till Köping och i min nya byggnad så finns inte comhem utan måste ta internet ifrån Köping kabeltv.
Hos comhem så hade jag ett modem/router kopplat direkt i väggen (dom kallar det fibercoax eller tre håll i väggen) Är det samma som DOCSIS?
Hursomhelt så Köpingkabeltv erbjuder enbart basiska modem till sina kunder så behöver skaffa en egen router. Precis som med kom hem så är det tre håll i väggen, samma som fibercoax var hos comhem (återigen inte säker om det innebär DOCSIS eller inte)
Jag har försökt att koppla in mitt modem ifrån comhem då den hade trådlös men den kopplar inte upp sig på internet och internet lampan bara blinkar men kopplar aldrig upp.
Är modemet ifrån comhem bundet till comhems nät och kan inte användas för andra nät eller finns det någon inställning för att fixa det?
Om det är bundet och jag måste skaffa en ny router vilken slags router behöver jag skaffa för att kunna få det trådlöst? Hur vet jag att jag handlar rätt router? Behöver jag en som man kopplar in i dom tre hållen eller en separat som kopplas samman med mitt nuvarande modem?
Modemet som Köpingkabeltv ger ut har enbart tre hål, ett för en singuljär nätverkskabel, ett för ström och sen den utstickande metalliska som man måste skruva dit och som man sedan kopplar in i väggen i deras förutbestämda håll och skruvar åt där för att få internet (fibercoax, återigen osäker om detta även är vad som kallas DOCSIS eller inte)
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemtekniker IT, fjärrstyrningBorlänge (Stad), Dalarna, Gävle (Stad), Gävleborg, Göteborg (Stad), Västra Götaland, Solna (Stad), Stockholm
- Senior projektledareStockholm (Län)
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Förvaltningsledare inom IT till SISStockholm (Län)
- Webbutvecklare till LäromedelsavdelningenÖrebro (Län)
- Systemtekniker IT, fjärrstyrning